BasBQ
Beef en Steak

Welk meubel?

Canon

Tondelzoeker
Berichten
6
Hallo allen,

Ik ben van plan begin 2024 een big green egg large te halen + een meubel.
Een big green egg bestellen lijkt me niet zo ingewikkeld, elke is het zelfde.

Bij de meubels zie nog best veel keus. Je hebt natuurlijk de BGE keuken/tafels. Persoonlijk vind ik dat niet zo heel mooi, heb liever wat van hout.
Als je dan zoekt op tafels/meubels van hout zie je veel verschillen. Ook de prijs kan sterk uit een lopen. Een beetje tafel is zo'n €800,-.
Maar je ziet ze ook met een kastje er in en ietsjes mooier van €3000,-. Dit verschil is soms enorm.

Kan iemand mij vertellen waarom dit is?
En daarbij de vragen;
- Ik neem aan dat elke tafel ongeveer even hoog is? en dit dus een fijne werk hoogte is? (ik weet dat je dit kunt zien onder elke tafel, maar ik was benieuwd of er een 'standaard' maat is).
- Sluit elk gat mooi aan bij de kamado? Ik kan me voorstellen dat die van de big green egg precies mooi past. Maar daarbij kan ik me ook voorstellen dat iemand ze zelf maakt, ze op marktplaats verkoopt en wat ruim aanhoudt. Moet ik hier op letten?
- Ik wil dus zowel het meubel als de BGE tegelijk kopen. Mogelijk is er nog ergens een korting te vinden. Hebben mensen ervaring/aankoop advies?

Ben me vooral aan het oriënteren.

Alvast bedankt!

Canon
 
Kan iemand mij vertellen waarom dit is?
Houtsoort, afwerking, beslag, marge, ... bepalen allemaal de prijs
En daarbij de vragen;
- Ik neem aan dat elke tafel ongeveer even hoog is? en dit dus een fijne werk hoogte is? (ik weet dat je dit kunt zien onder elke tafel, maar ik was benieuwd of er een 'standaard' maat is).
zullen inderdaad wel allemaal ongeveer even hoog zijn.
- Sluit elk gat mooi aan bij de kamado? Ik kan me voorstellen dat die van de big green egg precies mooi past. Maar daarbij kan ik me ook voorstellen dat iemand ze zelf maakt, ze op marktplaats verkoopt en wat ruim aanhoudt. Moet ik hier op letten?
of ze ALLEMAAL mooi aansluiten, waarschijnlijk niet, ga gaan kijken en voelen dan weet je het.
- Ik wil dus zowel het meubel als de BGE tegelijk kopen. Mogelijk is er nog ergens een korting te vinden. Hebben mensen ervaring/aankoop advies?
Ik heb een kleine 10 jaar geleden alles tegelijk bij het BBQ experience center gekocht,, zowel tafel, BGE L + hoop accessoires en toen hebben ze we nog iets aan de prijs gedaan.
Loop zo een winkel binnen voel en kijk wat je mooi vindt en vraag dat ze een prijs uitwerken.
Korting ga je zelf moeten onderhandelen.
Binnen een paar weken terug black friday, misschien kan je dat als drukmiddel gebruiken om nu al een mooie korting te krijgen, of gewoon wachten tot dan.
 
Ik ben momenteel bezig met een zelfbouw BBQ keuken in mijn mancave.
Leuk project om te doen en je kan hem geheel aanpassen naar je eigen wensen ;)
 
Bedankt voort de reacties!
Eigenlijk geen verrassingen dus :)! Ik zal binnenkort is een winkel ingaan en mij serieuzer oriënteren.

Zelf wat maken wordt hem voor mij niet. Ben niet erg handig en heb ook niet zo veel tijd helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan