BasBQ
Beef en Steak

Wedstrijd Pulled Pork op de BGE

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Donderdag heb ik voor het eerst Pulled Pork op de Big Green Egg gemaakt. Gerard777 onze forumsponsor en leverancier van BBQ Guru had voor mij een adapter besteld zodat ik mijn DigiQ op het ei kon aansluiten.
Ik heb ook een totaal nieuwe methodiek toegepast voor het maken van deze pulled pork waar ik eigenlijk niet te veel over uit wil wijden omdat dit een oefening was voor de Tony Stone van volgend jaar.

De test ging prima, dit is denk ik wel de beste pulled pork die ik tot nu toe heb gemaakt, ook de snelste, in 9 uur was hij klaar!

Wat de Digi Q op de BGE betreft, ik zat lekker in de tuin en het viel me na een tijdje op dat de fan niet ??n keer was aangeslagen. Als het eitje op temperatuur is dan loopt hij zo stabiel dat er weinig temperatuur veranderingen zijn en dan hoeft er dus niets geregeld te worden. Hij heeft heel even staan draaien toen het vuur een blokje rookhout tegenkwam, maar daarna was het weer gewoon stil. Om dit te bereiken heb ik de schuif op de fan en de margrietregelaar wel zo gezet dat mijn gewenste temperatuur bereikt werd. Als je dat doet heb je eigenlijk helemaal geen DigiQ nodig dus, het is meer als een soort back up voor mijn eigen gemoedsrust ;)
Ik ben daar toch wel erg blij verrast door dat hij zo stabiel is!

bgepp-1.jpg


bgepp-2.jpg


bgepp-3.jpg


bgepp-4.jpg
 
hij ziet er heerlijk uit Dennis, wil er graag aan mee doen  :D
 
Ik kwam die dag bij Dennis in de tuin en het rook fantastisch
 
Ik ga volgende week eens kijken wat het verschil is tov een ProQ.
Dat ze stabiel zijn is een ding dat zeker is.
Kijk maar eens hoe lang ze er over doen voordat ze weer afgekoeld zijn.

Maar je verklapt op twitter wel een en ander natuurlijk.
Het staat ook in mijn recept.
Injecteren en moppen aan het eind.

Leuk toch dat oefenen
Morgen spareribs op het oefenprogramma.
vorige week kip. (maar die doen we al regelmatig omdat hij gewoon lekker is.)
Maar met brisket zie ik me nog niet zo snel oefenen.

Oja, als ik mee zou willen doen is een team ook handig....hahahaha

Jouw PP ziet er super uit in iedergeval.
Bark is mooi gekleurd zonder zwart te zijn.

Merkte je nog verschil qua malsheid of is dat door het nieuwe recept niet makkelijk te zeggen?
 
Inderdaad kun je e.e.a. uit mijn twitter berichten halen, maar bijvoorbeeld niet de rub, marinade, saus, injectievloeistof, temperatuur, bij welke temperatuur hij in de folie gaat etc. ;)

Verder is dit zo'n andere methode dat ik geen uitspraken durf te doen over malsheid t.o.v. bijvoorbeeld een procureur in de WSM. Dan zou je identieke methodes moeten aanhouden.
 
Wat je er ook mee gedaan hebt, het ziet er idd lekker uit (incl sappig)
En idd op Twitter misschien toch nog iets voorzichtiger zijn.

Wil je wel verklappen of dit een Makro procureur is (vers of bevroren?)

(GS_) Mac
 
Dit was gewoon een Makro procureur. Voorzichtiger op twitter? Nee joh dat hoeft niet, zelfs als je het recept hebt zul je het toch helemaal hetzelfde maken. ;)
 
Erg indrukwekkend :) Ik ga ook maar eens twitteren tijdens het BBQ'en. Wat is Tony Stone eigenlijk?
 
Tony Stone is de Amrikaanse stijl barbecue wedstrijd die hier in Nederland wordt gehouden. De Nederlandse winnaar mocht dit jaar naar de Jack Daniels Invitational Barbecue in Lunchburg Tennessee. Frits, Dominique, Leo in ik doen mee aan de TS met ons barbecue team de Sea Side Smokers.
 
Eigenlijk is ??n Amerikaanse wedstrijd per jaar wel weinig h?... ;)
 
Helemaal mee eens. We hadden gisteren mee kunnen doen aan Grillstock in Bristol. Het probleem is dat je Representatives (Reps.) nodig hebt als je er een offici?le KCBS wedstrijd van wilt maken en er zijn alleen maar Amerikaanse Reps. Dus die moet je dan over laten komen en daar zit natuurlijk een prijskaartje aan.
Als we eigen Reps. zouden hebben zou het al een heel stuk makkelijker worden, Er zijn teams zat en inmiddels ook juryleden, die vinden het allemaal vast niet erg om nog een wedstrijd te doen.
 
En desnoods in het begin zonder reps... Is het geen officieel kcbs evenement, maar maakt voor  de lol niet uit... Ergens in het najaar bijvoorbeeld, dan hebben we de Tony in het voorjaar, in de zomer het nk en in het najaar nog ??n... Ik voel er wel wat voor... Kun je nog eens een evenement missen zonder dat je een jaar hoeft te wachten
 
Helemaal mee eens, en dan kan ik bijvoorbeeld de ??n meedoen en de ander jureren o.i.d. Of gewoon allebei meedoen natuurlijk ;)
 
Moeten we misschien maar eens over brainstormen als forum zijnde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan