BasBQ
Beef en Steak

Weber Go Anywhere 2.1

Ik bedoel eigenlijk een ander soort thermometer. Zoiets als hieronder

550x587.jpg


Of is dat niet handig omdat iedereen een probe thermometer aangeeft?
En heeft kolen of brikketten de voorkeur?
 
Met de IKEA hoef je niet te boren, kan je op je rooster meten en die kan je ook gebruiken als kern temperatuur.
Voor € 7,- /pst gebruik hem ook bij mijn grote bbq als ik in de buurt ben en alleen de kern wil meten ( en geen zin heb om de inkbird aan te sluiten)

Kleinere houtskool werkt wel maar zelf gebruik ik meestal cocos briketten. Makkelijker te doseren.
 
Ik werk nu met kleiner houtskool uit de grote zakken, maar wil weer kokosbriketten gaan halen. In ieder geval voor de vakantie, vorig jaar stond ik te grote stukken houtskool stuk te slaan :ROFLMAO:
Had ooit ecobrasa, maar dat is me te duur geworden.
 
Ik kijk eigenlijk nooit (meer) naar de temp op de deksel. Alleen maar via de inkbird naar de temp op het rooster en de kerntemperatuur van het vlees. Zo’n thermometer van IKEA is een goede en goedkope oplossing, of je kiest gelijk voor een wat duurdere variant, met meerdere probes.
 
Ik bedoel eigenlijk een ander soort thermometer. Zoiets als hieronder

Bekijk bijlage 64892

Of is dat niet handig omdat iedereen een probe thermometer aangeeft?
En heeft kolen of brikketten de voorkeur?

Hey Edwin, ik heb toevallig deze thermometer op mijn aangepaste wga en ben er tevreden van. Lijkt misschien op een rare plaats maar op deze manier prikt de voeler niet in uw bereiding wat waarschijnlijk wel is als hem boven op het deksel monteert, En dan kan je nog een probe gebruiken indien nodig, doe ik ook, je moet daar niets voor aanpassen, bij mij gaat het kabeltje gewoon tussen de 2 helften van de wga, is dun genoeg.

Er staat hier op het forum ergens een draadje over mijn aanpassingen.

111.JPG
 
Hemelvaart -> Welkoop _.€ 79,-
Heb er ff naar gekeken, Heb ook ff gekeken naar de verkoper op marktplaats uit Mill.
Best wel veel aanpassingen te maken op de WGA. Ik ga dus toch maar voor de WGA en laat de Grill Guru Picknic voor wat hij is. :D
 
Heb er ff naar gekeken, Heb ook ff gekeken naar de verkoper op marktplaats uit Mill.
Best wel veel aanpassingen te maken op de WGA. Ik ga dus toch maar voor de WGA en laat de Grill Guru Picknic voor wat hij is. :D
Uit de reacties hier op het forum is de Guru het net niet.
En het voordeel van de WGA is idd dat door de grote gebruikers groep er veel te koop is.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik vind de thermometer in het deksel wel handig. Voor low en slow kan ik dan zien of de dome temperatuur naar wens is. Voor high en fast is het niet zo nuttig, dan zegt de kerntemperatuur meer. Het ziet er wel leuk uit, en het is ook niet zo duur. Voor minder dan een tientje kun je zo'n ding kopen.
Qua branstofgebruik ik meestal briketten. Ecobrasa, of van de sligro. Ik heb nu 'echt' briketten van de sligro. Bevallen goed. Soms op de camping voor twee biefstukjes of burgertjes ook wel eens houtskool. Dit maak ik aan in een starter, anders duurt het me te lang.
Ik heb kamadovilt op de rand van het deksel gedaan. Hierdoor sluit hij waanzinnig af. Als ik alles dicht zet dooft de WGA en kan ik de brandstof hergebruiken. Door de starter als zeefje te gebruiken kun je stof en as scheiden van de bruikbare resten.

Een heel epistel geworden...
Heb ik al gezegd dat ik mijn WGA heel leuk vind?
 
Terug
Bovenaan Onderaan