BasBQ
Beef en Steak

Voorstelling, bevangen door BBQ!

S

senderw

Gast
Beste BBQ genootschap community,

Dit is mijn voorstelverhaal en hoe ik op dit forum terecht ben gekomen.

Ik woon in het zuidens des Lands (zuidelijker in Nederland gaat bijna niet) en aangezien hier de thermometer doorgaans 2 tot 5 graden hoger ligt dan in de rest van Nederland ben ik al vanaf jongs af aan betrokken bij het bbqen.
Het fascineerde mij dermate hoe fanatiek mijn vader destijds bezig was om de temperatuur op te voeren in zijn standaard kogelgrill van de Aldi geloof ik. Hier kwamen een paar aanmaakblokjes aan te pas en om de temperatuur snel op te voeren werd grover geschut gebruikt. Eerst een stapel kranten en als dat niet snel genoeg ging kwam er een pomp aan te pas voor het oppompen van een luchtbed.
Vervolgens werd er in rap tempo de beschikbare lading vlees op gebakken om maar te profiteren van de overweldigende hitte, prachtig vond ik dat.

Nu zelf al een paar jaar aan het bbqen, gebruikmakend van een kolenstarter (wat een uitkomst als ik dit vergelijk met de energie die mijn vader erin gooide).

Ik beschouw mijzelf als een basis bbq'er en sinds een jaar verhuisd naar een appartementencomplex waar we genoodzaakt waren om een ELEKTRISCHE BBQ! aan te schaffen, of waren er toch andere mogelijkheden hmmm?

Kortom ik ben bevangen door het Kamado virus, maar echt geobsedeerd. Ik doe nu sinds een maand vooronderzoek om te kijken of een kamado (weliswaar een small 13 inch) iets voor mij/ mijn partner is. Struinend over Youtube kom ik er in de loop van deze maand achter dat het toch wel mogelijk is om een kleine Kamado te plaatsen op ons balkon. Met de koepel gesloten hoop ik dat ik mijn buren niet uitrook. Dat is ook het enige wat mij tegenhield om er een aan te schaffen.

Afgelopen week de knoop doorgehakt en via de Lidl webshop de Buschbeck Kamado besteld. Een prima starter om de basis principes onder de knie te krijgen denk ik zo. ( en 2,95! verzendkosten helemaal een lachertje voor een apparaat van +- 25 kg. Helaas is hier de gekte pas begonnen. Nadat de Kamado besteld is ben ik gaan shoppen in accessoire land en aangezien er beperkte keus is voor de kleinste kamado ben ik echter wel geslaagd om met een goede basis te beginnen aan mijn Kamado avontuur.

Ik hoop veel ervaringen te kunnen delen en met behulp van jullie stukje bij beetje mijn grill skills op te schroeven!

Groetjes,
Sander
 
Hoi Sander,

welkom bij het Genootschap, en bedankt voor je leuke intro.
 
Van harte welkom bij het genootschap Sander en veel plezier met je nieuwe Kamado ;)
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Sander, welkom op het BBQ Genootschap. Veel plezier met je nieuwe bbq.
 
Welkom Sander. Succes met de kamado.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Welkom hier Sander veel plezier hier  :)
 
Je zal er maar wonen.  :(
 
senderw zei:
GPT zei:
Welkom en bedankt voor je leuke intro!

BBQ in appartementen gaat niet altijd goed trouwens:https://www.dumpert.nl/mediabase/7087259/151c6379/het_is_weer_bbq_weer.html


Heerlijk lekker de buren uitroken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nu weet ik wel dat ze in het zuiden des lands wat gemoedelijker met elkaar omgaan dan in het westen waar iedereen op elkaar gestapeld leeft maar zo'n buurvrouw, je zult het maar treffen. ;) :D
 
Welkom Sander.🥓🥩


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom Sander


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan