BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

IKEA. (Borden afdruip rekje)  Denk ik  :D
 
Ikea Variera. Naast de Fantast thermometer ook een van de veel gebruikte ikea spullen.
Niet vergeten de plastic dopjes te verwijderen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Inderdaad van de Ikea. Het is een pannendekselrekje voor in keukenlades. Roestvrij staal en gaat zo de vaatwasser in. Denk eraan de plastic dopjes te verwijderen
 
Zojuist besteld, bedankt voor de tips

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Duive zei:
Hans zei:
Hoi Dirk.
Welkom bij het genootschap.
Welke bbq het beste is vraag je?
Hangt er helemaal vanaf wat je er mee wilt gaan doen  de eisen die je er aan stelt en wat zeker niet onbelangrijk is de dikte van je portomonaie.
Met die gegevens is het beter raad geven.
Succes met je zoektocht !

Ja ik wil er eigenlijk wel 4 racks spareribs op kwijt kunnen. Heb ook wel eens filmpjes gezien dat mensen een dubbel rooster hadden maar dat zal vast niet op elke bbq kunnen. Budget is denk ik tot 1500. Vind alleen rood en groen echt lelijke kleuren haha.

Hi Dirk

Als jij een kamado wilt moet je dat gewoon doen! Ik lees hier vaak over de bekende merken. Met dat budget wat je jezelf (en wellicht de misses) stelt kun je ook een Keij Kamado kopen in XL (23?). Ook 20j garantie en verkrijgbaar in zwart. En ik praat uit ervaring..




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ben je voor 1000? klaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Van harte welkom, Dirk!
 
Goedemiddag,

Ik ben Martijn en woon in Froombosch, sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Bastard Large.
Als het even kan probeer ik ieder weekend wel wat klaar te maken. Ik heb er inmiddels diverse geslaagde en minder geslaagde gerechten op bereid, en ik leer steeds bij.

In de afgelopen tijd heb ik vaak rondgekeken op dit forum, ik heb er al diverse tips en idee?n aan overgehouden. Vandaar dat het me leuk leek om me aan te melden.

Op dit moment ben ik diverse soorten houtskool aan het uitproberen, daarnaast ben ik aan het uitzoeken hoe ik de temperatuur constant kan regelen.
De ene keer lukt dat goed maar een andere keer schiet de temperatuur soms alle kanten op. Afgelopen weekend heb ik voor het eerst Pulled Pork klaargemaakt. Erg geslaagd al zeg ik het zelf. Maar gedurende de BBQ sessie van 11,5 uur moest ik twee keer de houtskool opnieuw aansteken.

 
Duive zei:
Hoi,
Mijn naam is Dirk uit 's-Gravenzande.
Sinds afgelopen zomer ben ik een beetje begonnen met bbq-en op mijn Weber ketel.
Na een hele kip en een keer moinkballs gemaakt te hebben wilde ik gelijk al een Kamado kopen.
Mijn vriendin hield dit echter tegen omdat ik haar ook de bokszak op zolder niet gunde na 2 lesjes kickboxen.
Eerst minimaal een half jaar bbq-en en dat halve jaar zit er nu bijna op en het leek me handig om o.a. via dit forum informatie op te doen over welke bbq het beste is.
Inmiddels wel al steeds meer stukken vlees bereid en ik hoop hier nog veel inspiratie op te doen.  :-O
Hoi Dirk.
Allereerst welkom.
IK werk al jaren met een Weber 57 cm bbq en ben daar nog steeds tevreden over. Voordeel is dat je er ook gewoon op kan grillen, nadeel is het iets hogere verbruik van hoetskool en of briketten, zeker in de winter. Maar prima bbq waar je voorlopig niet op uit gekeken bent. Nog een voordeel is het  lage gewicht. Kan dus makkelijker verplaatst worden of mee genomen worden. Wat vooral in mijn situatie fijn is.
Veel plezier hier en denk er nog eens over na.
a9842b6cd1060cda0ae3c77998042a9b.jpg
40132054ca7d904f138fdf1efb9cf23b.jpg


Verstuurd vanaf mijn Active met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan