- Berichten
- 1.563
Dit is ook een beetje wat ik bedoel; verf is een belangrijk deel van het assortiment bij een Gamma, simpelweg omdat dit onderdeel van de core-business is. Dus daar wordt in kennis ge?nvesteerd om de klant van zo goed mogelijk advies te voorzien. Dat is dus hetzelfde wat een tuincentrum doet met medewerkers bij de Q's; die investeren in kennis bij het personeel.A6-owner zei:Maar die verschillen worden simpelweg steeds kleiner.
GAMMA heeft op dit moment verfspecialisten lopen die een volwaardige opleiding hebben gehad en daar jaarlijks in bijscholen.
Dat gaat steeds verder waardoor het voor de kleine zelfstandige ook steeds moeilijker wordt om te overleven.
Maar aangezien Q's nu niet bepaald onderdeel van de core-business van de Gamma behoort, zie ik het nog niet zo snel gebeuren dat een Gamma geld investeert in kennis over Q's.
Dus het doel van de Gamma is enkel zoveel mogelijk Q's door te schuiven en omdat te kunnen realiseren moeten ze onder de prijs van de reguliere dealers duiken. Anders komt er geen hond op af m.u.v. de impulsaankopen die een bezoeker doet omdat hij toevallig bij de Gamma is.
Vleesdiscussie is voor een andere keer maar ik blijf erbij dat dit geen vergelijking is met zoals al gezegd uitzonderingen daargelaten