BasBQ
Beef en Steak

Vis grill rooster

 
 
 
 
 

MarBQ

Gerijpt
Berichten
3.192
Hallo mede Q'ers!!

Ik ben op zoek naar een vis grill rooster, zo eentje die je kan draaien.
Nu zijn er zat van die dingen in de handel maar wat is goed!
Ik ga hem gebruiken op mijn OTP.
Vele van jullie zullen ook wel zo'n ding hebben dus tips @ tricks!! ::)

Greetz Marco
 
Nee, zo'n ding heb ik nou toevallig niet....
 
Ik heb er een keer een gekocht uit nood bij Albert heijn, hij is vierkant dus je kunt er allerlei vissen en stukken vis in doen, alleen een echt grote vis past dan weer niet. Ik vind m best praktisch, ook wel eens garnalen in gedaan omdat ik geen zin had om spiezen te rijgen.

Ligt er een beetje aan wat je wilt gaan maken denk ik?
 
Dat is nou de enige accessoire die ik niet heb. Wat ik zo jammer vind aan de gangbare vis accessoires is dat er een handvat van kunststof of hout aan zit, daardoor past ie niet op m'n Q of de deksel kan niet dicht omdat dat ding verbrand/smelt.
 
Dat is nu precies wat ik bedoel Gerard!!
Dus ik hoop dat er mensen zijn die er een hebben die wel past.
En een slijptol is geen optie :p
 
waarom is een slijptol geen optie?
Ik heb ook een redelijk stevige, die te lang was en een houten handdvat had, stuk eraf geslepen en nu past ie
 
Ik HAD zo'n rooster, dat zegt genoeg denk ik ;)
 
Ik heb er een die volledig van metaal is, maar gebruik 'm nooit meer voor vis. Al snel komt de vis klem tussen de tang en trek je de vis helemaal uit elkaar. Ik gebruik liever een pannetje of pak de vis in alu folie in. Ik gebruik 'm nu nog wel eens voor de enorme lange Italiaanse worstjes grillen. Kun je de boel makkelijk omdraaien. Kortom, ik zou iets dergelijks niet voor vis kopen.
 
Is zo'n teflon matje niks voor je, kan je de vis op leggen en schuiven zonder dat deze uit elkaar valt. Misschien zelfs dubbelvouwen met de vis erin ?
Bij de action te krijgen voor 2 eurie geloof ik.
 
In het begin gebruikte ik een keramische plaat vervolgens twee tangen geprobeerd, maar dat was het niet.
Sinds dit jaar onderstaande van Weber. Ben daar toch wel tevreden over.

weber-vis-en-groentenbasket-rvs-klein.jpg
 
Bidle zei:
In het begin gebruikte ik een keramische plaat vervolgens twee tangen geprobeerd, maar dat was het niet.
Sinds dit jaar onderstaande van Weber. Ben daar toch wel tevreden over.

weber-vis-en-groentenbasket-rvs-klein.jpg

Ik gebruik dezelfde, is in 2 maten verkrijgbaar. Sluit goed dmv klem ipv het ringetje en haakje op de meeste andere klemmen.
 
Boldeagle zei:
Is zo'n teflon matje niks voor je, kan je de vis op leggen en schuiven zonder dat deze uit elkaar valt. Misschien zelfs dubbelvouwen met de vis erin ?
Bij de action te krijgen voor 2 eurie geloof ik.

Boldeagle +1
 
Maar helaas zijn de matjes langzaam aan aan het opraken bij de action
Breda en Rijsbergen ( mijn action's ) hebben ze al niet meer :(
 
Ik heb er ooit eens 1 gekregen toen ik mijn bbq kocht op marktplaats. Op zich zijn ze beste handig zeker als je een beetje kwetsbare vis hebt. Je moet goed op de sluiting letten. Ik heb er 1 die je afsluit met een ringetje, maar dat ringetje wil nog wel eens terugschieten met als gevolg dat je vis er uit kan vallen als je hem verkeerd om hebt. (is mij natuurlijk nooooit overkomen, maar het scheelde niet veel ;) )
 
Ik heb deze matjes ook gezien bij Praxis en Makro.
 
Ik gebruik tegenwoordig een grillrooster met fijnere mazen.

1369846032718772_2.jpg


Helemaal rechts op de foto, zijn zo'n 5?, maar ??n deze dagen is de BBQkoorst over bij appie, en gaan ze naar 35 of zelfs 50%
Het handvat "breekt" makkelijk af ( was ook mijn bedoeling ) alleen het opstaande randje had niet gehoeven ... maargoed ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan