BasBQ
Beef en Steak

Vaten

mooi project voor de donkere dagen
 
Ik hoop wel dat je de blanke delen even met crisco of olie hebt ingesmeerd anders roesten ze heeeeel snel ;)
 
Bedankt voor de tip ! Ze staan lekker droog in de garage, maar ga ze toch even insmeren...
 
Het vocht in de lucht is al genoeg om te roesten ;)
 
Wil er zelf ook nog eens een maken sus ik ga dit draadje volgen.
 
bij deze nog een volger.. :D
 
De tekening op ware grootte van de uitsnijding in het onderste vat is ook toegekomen. De foto is helaas niet zo duidelijk... Maar voor de liefhebbers zal ik in dit draadje het digitale bestand zetten (zie onder de foto hier beneden). Vanavond gaan we uitzagen en verder knutselen.

IMAG0659.jpg


En de bestanden voor deze uitsnede vind je hier : https://docs.google.com/folder/d/0Bx9R9B032Jq0S2p5djRjUTVCLTQ/edit
Het is ??n pdf op ware grootte en twee CAD bestanden.
 
Met zo'n tekening is het inderdaad een stuk makkelijker om een tweede vat erop te zetten
 
Dat wel ja... Ik zou begot niet weten hoe ik het anders moest aanpakken.

Ondertussen zijn ook de laatste puzzelstukjes in elkaar gevallen : lasser is sinds zojuist ok en verven gebeurt in een onderneming om de hoek die open haarden maken. Zij gaan "Mr. T" spuiten en inbakken in hun oven. :)
 
En we gaan verder :

De papieren uitsnede werd bijgeknipt, op het vat gekleefd en overgetekend. Daarna hebben we met een decoupeerzaag de ton gezaagd.

IMAG0660.jpg


IMAG0661.jpg


IMAG0662.jpg


En het resultaat ziet er van de eerste keer erg goed uit. :D Alleen moet er ter hoogte van de ribbels nog wat bijgeslepen worden, want daar hield de tekening geen rekening mee.

IMAG0664.jpg


IMAG0665.jpg


IMAG0666.jpg


Ondertussen is ook het deksel in de bovenste ton er uit gezaagd en gaan we nu een mooi vuurtje stoken...

IMAG0667.jpg


IMAG0668.jpg


IMAG0669.jpg


Bedankt alvast voor het kijken en volgen.
 
prachtig project, mooie foto's.
Ik hou dit draadje in de gaten

bedankt voor het delen tot zover
 
Gaaf man, lekker bezig daar!
 
Ik ben op een kleine moeilijkheid gestoten : een geschikt rooster vinden... Ik vrees dat ik dat ook nog zelf in elkaar zal moeten knutselen, tenzij iemand tips heeft voor een oppervlakte van 55cm x 80cm ? Eventueel in twee delen ?

Voor de liefhebber nog wat foto's van het vuurtje dat we gestookt hebben gisterenavond  :p

IMAG0672.jpg


IMAG0676.jpg


IMAG0678.jpg
 
En we zijn weer wat dichter bij de voltooiing geraakt...

De deur in het onderste vat is er uit gezaagd. Ze lijkt nu nog wat groot, maar de opening wordt nog verstevigd met extra metalen latten van een derde vat waardoor ze ongeveer 5cm smaller zal worden in alle richtingen. Hetzelfde geldt voor het deksel in het bovenste vat.

We hebben dan ook maar een UDCB (Ugly Drum Charcoal Basket :) ) gemaakt van een kleiner vat dat uiteraard weer met een leuk vuurtje werd schoongebrand. De buren zijn ondertussen gewend geraakt aan de rook :p ... Er werden een hoop gaten geboord en hij staat ook op pootjes. De handvatten komen er nog op als ze binnen zijn.

IMAG0679.jpg


IMAG0681.jpg


IMAG0682.jpg


Het geheel begint al wat op het eindresultaat te lijken. En blijkbaar nog waterpas ook :)

IMAG0683.jpg


IMAG0684.jpg


De thermometers werden ondertussen ook besteld bij true2BBQ en bij Brada Grills vond ik twee RVS roosters van 50x40cm voor 30?/St. Inclusief verzending.

b7dc6a928ff1bd596af055824c8ef6ad.jpg


Ik blijf jullie op de hoogte houden.
 
Ondertussen ook de verluchtingsroosters voor het bovenste vat gevonden voor 8,50?/St. bij RVS-products.nl. Blijkbaar worden die dingen op boten gebruikt en kunnen ze wel wat hebben. Het is het exemplaar linksonder op de foto.

c57d2f321efdf5a007bf53a88b675dc3.jpg
 
Zo, jullie zijn echt hard bezig! Dat gaat erg snel zo!
 
Wow, wat een vaart...
Wordt een mooi ding zeg!
 
ziet er prachtig uit hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan