BasBQ
Beef en Steak

Vader / Dochter cook: Spareribs 3-2-1

Batzu

Sprokkelaar
Berichten
37
Aangezien mijn dochter toch wel fan is van wat er van de KJ afkomt, probeer ik haar al tijden enthousiast te maken om te helpen, maar opboksen tegen buitenspelen en Tiktok is een uphill struggle :)

Des te meer de verassing dat ze voor het eerst echt wilde helpen (en nee ik heb niet de stekker uit de WIFI getrokken)

We hadden 2 flinke ribs van 2kg in totaal en met beetje hulp heeft ze ze zelf ontvliest, beetje bij getrimd en in de Rub gezet, daarna de Joe aangestoken and we were ready to go.


IMG_5676.JPG
IMG_5677.JPG


Na 3 uur lekker gerookt te hebben met kersen hout waren ze klaar om ingepakt te worden:

IMG_5679.JPG


Ik had er deze keer voor gekozen om ze maar een uurtje in te pakken met wat appelsap.
En na het uurtje konden we ze "verven" (aflakken in de wereld van een 8 jarige), daarna hebben ze nog ruim een uurtje gelegen op de KJ aangezien ik nog niet helemaal kapot was van de gaarheid, maar het resultaat was heerlijk zoals jullie kunnen zien.

IMG_5680.JPG
IMG_5681.JPG
IMG_5682.JPG


Voor de rub / sauzen heb ik 1 rib met rub en saus van Kosmos en de andere rib rub en saus van Blues Hogs:

IMG_5684.JPG


Het is niet het meest originele gerecht maar de ervaring om dit zo met je dochter te doen maakt het des te specialer :)

Ben benieuwd wat het volgende gerecht word wat we samen gaan doen !
 
Leuk hoor! Kan niet wachten tot mijn dochter oud genoeg is om te helpen 😊
 
Altijd makkelijk zo'n hulp voor het zware werk. :D
 
Leuk verslag! Gaaf om dit met je dochter te kunnen doen, en her resultaat ziet er ook super uit!
 
Inderdaad, hartstikke leuk om het met je dochter te doen.
Koken met kids is goud.
En dan de trots als iedereen het lekker vind. Geweldig!!!
 
Leuk om dit met je dochter te doen heb dit ook wel met mijn kleindochter geprobeerd maar die zegt jij doet het prima pake ik eet het wel op


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mooie rookrand, ziet er heerlijk uit! Ik kan niet wachten tot ik met mijn dochter (2 jaar) samen kan grillen. Het wordt er in ieder geval met de paplepel ingeslagen ;)
 
Ja ze vond het ook erg leuk, was denk ook wel goed dat er na een handeling weer even wat tijd was voor de volgende handeling, zodat ze weer verder buiten kon spelen. Was vooral leuk om te zien dat ze lekker vond wat ze zelf gemaakt had.

En andere iets was dat ze beetje het moest ontvliezen en beetje bij trimmen, wat in begin een beetje "vies" was, maar zodoende leerde ze wel waar vlees vandaan kwam en wat er moest gebeuren voordat het maar kant en klaar op je bord ligt !
 
De ribs zien er lekker uit. Mijn zoontje is bijna 1.5 jaar oud en hij zit al heel interessant te kijken als papa bij de bbq bezig is ;) Hopelijk kunnen we over een paar jaar ook samen bbq'en.
 
geen sterkere band dan vader/dochter ;)
Resultaat ziet er super uit, mooie rookrand!
 
ziet er goed uit.
Ikzelf stoom ze 1,5 uur in de appelsap, worden ze beter gaar.
 
Heerlijk. Probeer die kleine baklap van bijna 8 ook te motiveren. Lukt nog niet echt...
 
ziet er goed uit.
Ikzelf stoom ze 1,5 uur in de appelsap, worden ze beter gaar.

Ik deed eerst 2 uur maar dan worden ze te gaar, al vinden ze het thuis heerlijk.
Has nu een uurtje gedaan maar was net te kort, volgende keer probeer ik 5 kwartier.

Heerlijk. Probeer die kleine baklap van bijna 8 ook te motiveren. Lukt nog niet echt...

Tis ook hier halen en brengen, maar slowly slowly catchy monkey :)
 
Bbqen met kinderen, altijd +10

Leuk om te doen, mijn dochter (10) wil altijd graag de groenten hakken, gek op haar plankje en mes, ik moet haar wel afremmen anders snijd ze het tot snot... .

Leren omgaan met "gereedschap" is heel belangrijk, gevoel creëren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan