BasBQ
Beef en Steak

Tips hapjes tuinfeestje gevraagd

Duikertje88

Tondelzoeker
Berichten
4
Goedenavond allen,

Binnenkort geef ik een tuinfeestje. Uiteraard wil ik dan mijn gasten op hapjes van de bbq trakteren.
Ik heb beschikking over een Basterd Large en een Weber Master Touch 57 cm.

Ik heb nu het volgende bedacht:

Moinkballs
Piggs in blanket (voor de kids)
Mini hamburgers
Mini sat?
Flammkuche

En in de diepvries ligt nog pulled pork die ik in een mini pita wil serveren.

Ik heb laatst een keer in een restaurant buikspek gegeten wat heel erg lekker was. Is dit ook bijv. van te voren te maken en op te warmen of wordt het er dan niet lekkerder op?

Hebben jullie nog idee?n? Eventueel gerechten die van te voren te maken zijn en op de dag zelf op te warmen?

Alvast bedankt voor jullie tips!!
 
Duikertje88 zei:
Goedenavond allen,

Binnenkort geef ik een tuinfeestje. Uiteraard wil ik dan mijn gasten op hapjes van de bbq trakteren.
Ik heb beschikking over een Basterd Large en een Weber Master Touch 57 cm.

Ik heb nu het volgende bedacht:

Moinkballs
Piggs in blanket (voor de kids)
Mini hamburgers
Mini sat?
Flammkuche

En in de diepvries ligt nog pulled pork die ik in een mini pita wil serveren.

Ik heb laatst een keer in een restaurant buikspek gegeten wat heel erg lekker was. Is dit ook bijv. van te voren te maken en op te warmen of wordt het er dan niet lekkerder op?

Hebben jullie nog idee?n? Eventueel gerechten die van te voren te maken zijn en op de dag zelf op te warmen?

Alvast bedankt voor jullie tips!!
Voor de vegetari?r vind ik de tuinbonen met dille-knoflook zout (momenteel volop verkrijgbaar als seizoensgroente) van noscos erg lekker als snack! Misschien nog een paar gevulde portobello's? Ook een topper is zalm van een zoutsteentje.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
De pork belly burned ends zijn heerlijk, de laatste stap kun je evt later doen

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

 
Welke soort buikspek heb je gegeten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Jowi zei:
De pork belly burned ends zijn heerlijk, de laatste stap kun je evt later doen

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Met laatste stap bedoel je het laatste half uur in de saus? Moeten ze wel langer om ze op temperatuur te krijgen denk ik of niet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Ik denk dat een half uurtje in saus genoeg moet zijn om weer op te warmen en te karameliseren. De blokjes zijn niet groot dus zijn snel warm

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

 
Dadels met geitenkaas en spek er om heen
 
Bij mij doen kipvleugels het altijd goed! Of mini spiesjes met blokjes kippendij/filet voor degene die niet wilt kluiven.
 
ABT's zijn hier altijd een winnaar op een feestje...... wie heeft de hete, wie heeft mazzel?
 
marcel125 zei:
Rattlesnake bites moet je eens proberen
Zijn een soort grote vlammetjes.......echt heerlijk
Ben heel benieuwd naar het recept!

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
Bedankt voor de link. Heb ineens zin om die chili te maken.

On topic: burnt ends! Vorige week gemaakt. Lekker naast de andere snacks.
 
Ook leuk voor feestje is een longhaas in reepjes serveren. Mooi kort grillen en dan serveren met een lekkere saus.
Hier doet beenham het ook altijd goed. Kan je ook vantevoren maken en dan laatste stuk opwarmen.
Je kan ook gerookte kipfilet maken in blokjes snijden en serveren met guacomole saus/dip
 
Terug
Bovenaan Onderaan