BasBQ
Beef en Steak

Testrun voor mannenweekend.

 
 
 
 

Zzzjon

Gerijpt
Berichten
4.676
Over een paar weken hebben wij met de mannen uit de vriendengroep een gezellig weekendje weg. (Ten minste, voorgaande keren wel)

Het zaterdag avondeten werd mij toebedeeld en zzzjon ging aan het denken.
Omdat er ‘s middags blijkbaar niks anders dan bier te drinken is wilde ik op lokatie niet te ingewikkeld meer hoeven doen.
Veel mise en place dus. 😎

Broodje beenham doet het altijd goed, maar dan met alles erop en eraan.

Begonnen met het roken van een simpel gepekeld beenhammetje uit de supermarkt.

IMG_8610.jpeg


Beetje kersenhout vind ik altijd heerlijk bij beenham.

Na een uurtje een keer gemopt met een mix van appelsap en mosterd.

IMG_8616.jpeg

IMG_8617.jpeg


Dat zag er al fantastisch uit!

Toen hij tegen de 60° kern zat heb ik hem eraf gehaald, hier ben ik later nog iets mee van plan.

Deze heeft de hele middag in de koeling gelegen om wat steviger te worden.

Tegen het avond eten een snijmachine tevoorschijn gehaald en de beenham in dunne plakjes gesneden.

Hierna ook wat radijsjes, rode ui, avocado, tomaat en bieslook flinterdun gesneden.
Ook wat sla geplukt en gewassen.

IMG_8622.jpeg


Dat zag er al uit als een feestje.

Terwijl er wat pistoletjes in de oven lagen heb ik met wat mayonaise, mosterd en honing een simpel honing/mosterd sausje in elkaar gedraaid en was de hele voorbereiding klaar.

Tot zover alle dingen die ik voor kan bereiden.

Buiten mijn elektrische grill klaar gezet en deze loeiheet laten worden.

Hierna binnen enkele minuten de beenham gegrild/gebakken (was nog maar 60 kern geweest)

IMG_8623.jpeg


IMG_8624.jpeg


Hierna binnen de pistoletje in elkaar gezet.

sla, tomaat, beenham, radijsjes, rode uit, avocado en hier een flinke klodder honing mosterdsaus overheen en wat fijn gesneden bieslook.

Wauw….. wat een broodje.

IMG_8625.jpeg



Dit gaat over een paar weken een heerlijk broodje worden wat ik terplekke zonder al te veel gekkigheid kan maken.

IMG_8627.jpeg
 
Broodje beenham altijd lekkerrrrrrr .....
 
Ik zou zeggen, als bite bij het verplichte bierdrinken, zeker niet verkeerd.
Neem aan dat er nog meer geserveerd wordt ?
 
Ik denk wel dat ik die uitnodiging gemist heb. Ofwel kolt ie nog, ofwel zijn we geen vrienden :ROFLMAO:

Wat het bier en state of mind betreft, heb ik een heel goed stiekem trukje. Als we veel volk hebben en ik alles op de Q maak, drink ik telkens om en om alcoholisch en alcoholvrij bier. Dus een Karmeliet, gevolgd door een Sportzot, met dan weer een Karmeliet. Dat laat me toe om iets zuiverder aan de Q te staan :ROFLMAO:
 
Ik zou zeggen, als bite bij het verplichte bierdrinken, zeker niet verkeerd.
Neem aan dat er nog meer geserveerd wordt ?

Dit broodje word groter en meer, nog een ander sausje erbij.

Denk dat niemand iets te kort gaat komen.
 
Wat het bier en state of mind betreft, heb ik een heel goed stiekem trukje. Als we veel volk hebben en ik alles op de Q maak, drink ik telkens om en om alcoholisch en alcoholvrij bier. Dus een Karmeliet, gevolgd door een Sportzot, met dan weer een Karmeliet. Dat laat me toe om iets zuiverder aan de Q te staan :ROFLMAO:
Ik drink normaal altijd Duvel.
Als ik aan de Q sta als er bezoek is houd ik het bij een gewoon pintje tot het Qen gedaan is.
 
Ik drink normaal altijd Duvel.
Als ik aan de Q sta als er bezoek is houd ik het bij een gewoon pintje tot het Qen gedaan is.
Met Duvels krijgt ge geen hele menu er heelhuids vanaf. Of je moest echt weinig drinken.

Zelf drink ik niet zo heel graag pils. Daarom straf bier afwisselen met alcoholvrij bier. Daar zitten er ondertussen al een paar tussen die te drinken zijn.
 
Met Duvels krijgt ge geen hele menu er heelhuids vanaf. Of je moest echt weinig drinken.

Zelf drink ik niet zo heel graag pils. Daarom straf bier afwisselen met alcoholvrij bier. Daar zitten er ondertussen al een paar tussen die te drinken zijn.
Als pils drink ik dan Bavic.
Zeer smaakvolle pils.
 
Dat wordt een top weekemd...
 
Zozo als dat de lunch is wil ik ook wel effe langskomen @Zzzjon ziet er verrekes smakelijk uit !!
 
Lekker broodje Zzzjon!

Bij ons gaat het gewoon als volgt als we met de mannen een weekend weg zijn. Bier Bier en nog meer Bier ondertussen met al dat Bier lekker eten tussen door gevolgd door nog meer lekker alcoholische versnaperingen en eten, ondertussen een beetje zorgen dat je op een acceptabel niveau blijft anders ga je de bbq als vuurkorf zien 🤣 en de rest lekker genieten van alles! Fijn mannen weekend Zzzjon en geniet ervan 😋🍻🥩
 
Ziet er fantastisch uit
Beenham stond nog niet op mijn to-do-list, maar na het zien van deze post wel

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan