BasBQ
Beef en Steak

Steigerhouten tafel voor Master Touch 57

super werktafel!! Daar ga jij veel plezier aan beleven denk ik :)

hoeveel ruimte heb je tussen de ketel en het werkblad gehouden?

Krijg binnenkort zelf ook partij steigerhout en wil wat knutselen, maar weet niet hoeveel ruimte ik minimaal moet houden tussen
ketel en werkblad.
 
Arjan zei:
super werktafel!! Daar ga jij veel plezier aan beleven denk ik :)

hoeveel ruimte heb je tussen de ketel en het werkblad gehouden?

Krijg binnenkort zelf ook partij steigerhout en wil wat knutselen, maar weet niet hoeveel ruimte ik minimaal moet houden tussen
ketel en werkblad.

Er zit iets minder dan een centimeter ruimte tussen de ketel en het blad. Zo past het deksel er goed op en wordt het blad niet heet.
 
Heb je toevallig ook afmetingen van de tafel lengte breedte hoogte en hoeveel diameter heb jij dat gat gemaakt..? Wil hem ook graag maken. Maar wil niet dat dat blad zo heet word dat het hout verbrand
Hoor graag van je groetjes Stephanie
 
Top werk!

Hoe zit je met de handvaten van je weber? Vallen die onder het blad of heb je die eraf gehaald?

Thx,

Sven
 
Stephanie zei:
Heb je toevallig ook afmetingen van de tafel lengte breedte hoogte en hoeveel diameter heb jij dat gat gemaakt..? Wil hem ook graag maken. Maar wil niet dat dat blad zo heet word dat het hout verbrand
Hoor graag van je groetjes Stephanie

Hallo Stephanie, de tafel is ca. 80 cm breed ( de breedte van 4 steigerplanken) en 125 cm lang (de helft van een standaard steigerplank van 250 cm)
De hoogte is ca. 83 cm (voor de poten heb ik planken van 80 cm gebruikt, plus de dikte van het blad)
Met de wieltjes er onder kom je op een werkhoogte van ca. 90 cm.

Voor het gat heb ik de omtrek van het deksel gebruikt en dit een halve centimeter ruimer gehouden, hierdoor heb je voldoende ruimte tussen de ketel (met gesloten deksel) en het blad.

Heb in de winkel 8 planken op maat laten zagen, 4 doormidden op 125 cm en 4 planken in stukken van 80 cm.

 
Smoker Seven zei:
Top werk!

Hoe zit je met de handvaten van je weber? Vallen die onder het blad of heb je die eraf gehaald?

Thx,

Sven

Hallo Sven, het handvat heb ik van de ketel gezaagd. Mocht je dit niet willen dan zal je hier een uitsparing in het hout voor moeten maken
 
Geweldige tafel dit!  Echt top. Ben zelf ook bezig met een tafel, kun je mij misschien vertellen hoe je precies die outdoorchef dekselhouder hebt bevestigd, heb er al wel een maar weet niet hoe ik die vast moet maken. Alvast bedankt voor de moeite. Gr Niels
 
Geweldige tafel dit!  Echt top. Ben zelf ook bezig met een tafel, kun je mij misschien vertellen hoe je precies die outdoorchef dekselhouder hebt bevestigd, heb er al wel een maar weet niet hoe ik die vast moet maken. Alvast bedankt voor de moeite. Gr Niels
 
Spooks zei:
Geweldige tafel dit!  Echt top. Ben zelf ook bezig met een tafel, kun je mij misschien vertellen hoe je precies die outdoorchef dekselhouder hebt bevestigd, heb er al wel een maar weet niet hoe ik die vast moet maken. Alvast bedankt voor de moeite. Gr Niels

Die hangt vast aan twee simpele schroefhaken, volgens mij van 40 mm (zo uit het blote hoofd maar anders moet ik het even na meten)
 
Mooi project! Ben even benieuwd of.je nog versteviging aan de linkerkant van de bbq hebt aangebracht. Lijkt op de foto een smal strookje steigerplank en heb het idee dat hier dan versteviging/verbinding onder de planken zit. Klopt dat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan