BasBQ
Beef en Steak

SPOEDVRAAG - Pulled Pork van Fricandeau?

 
 
 

grillmeister

Kooltjesharker
Berichten
132
Mijn zus wil morgen voor het eerst Pulled Pork maken op de camping en nu blijkt de slager 3KG fricandeau / boomerang? meegegeven te hebben terwijl ze vorige week keurig om een stuk schouder hadden gevraagd.

Kan het hier mee?
Het ziet best anders uit dan mijn stuk schouder toen.



 
Internet valt hier helaas steeds uit, dus hoop dat ik dadelijk wat reacties kan lezen. Maar ik begin nu best nerveus te worden omdat ik niet precies weet wat voor soort vlees zij mij hebben gegeven. Ze liet de volgende woorden vallen: fricadeau, filet, boemerang. Volgens de slager is dit voor pulled pork. Heb op internet gezocht maar als het echt rollade is dan moet de kern temperatuur 60 graden zijn en niet bepaald geschikt voor pulled pork. Duur grapje, 36 euro voor 2.5 kg...
 
Het lijkt of het filet is en dat is te mager voor pulled pork.
 
Ik vind het moeilijk te bepalen wat het precies is.. vooral omdat ik er geen verstand van heb. Als ik zo het vlees ziet is het ook beetje doorregen met vet. Ik behandel het wel als pulled pork.. bij 60 graden haal ik er een stuk af en proef het. Als het rollade is haal ik hem er af zo niet door naar 88 graden
 
Ja en ook procureur kun je gewoon eten zodra het gaar is hoor... ;)
 
de structuur is ook totaal anders dan een schouder of nek dus dat pullen gaat niet lukken en het is te mager. ik zou het echt als een rollade braden maar dat ben ik :)
 
Internet werkte niet dus lees het nu pas.. ligt nu 3 uur op de bbq en kern temp is op dit moment 52 graden. Ik zie wel wat het wordt..
Foto's post ik later wel want ik heb geen idee hoe dat via de telefoon moet.
 
Voor die prijs is het eigenlijk zonde om er pulled pork van te maken.
Eurootje of 4-5 per kilo is genoeg voor PP :)
 
Goed! Na 5 uur kwam de kern temperatuur niet hoger dan 62 graden. Dus toen maar besloten om hem in te pakken omdat ik bang was dat het droog zou worden. Na 2 uur was de kern temp al op 88 graden. Laten rusten en proberen te plukken.. helaas  :( dat lukte dus niet. Toen maar in dunne plakjes gesneden en daarna in stukjes. Overigens wel heel veel jus    ;) gelukkig niet droog of taai, waar ik wel bang voor was. Al met al was het lekker! Ondanks de gigantische blunder van de Keurslager.  X(

Zodra ik kan zal ik foto's posten  :)
 
Mooi dat die ondanks alles toch lekker was en niet droog.
En stiekem wel erg benieuwd naar de foto's
 
Mooi dat het gesmaakt heeft!
Maar hoe zit dat met pullen? Werkt dat niet met mager vlees?
 
Nee helaas, in dit geval kon ik het absoluut niet pullen. Structuur is inderdaad heel anders. Ik heb het in plakjes gesneden en daarna met de hand "geplukt".
 
Terug
Bovenaan Onderaan