BasBQ
Beef en Steak

smokey mountain 47 of 57

Holkers zei:
Waarvoor wil je die 57 gebruiken? Thuisgebruik of evenementen?

het is vooral thuis gebruik, maar zodra de buren ruiken dat hij aan staat, dan wordt het meestal wat drukker  :)
 
Als je thuisgebruik hebt, dan zal je een keer aan een groep van 8 man zitten, dan is een 47cm meer dan voldoende. Een 57cm is groter, ziet er mooier uit en kan veel meer op (10cm groter rooster is 30% meer oppervlak) maar is ook duurder in aanschaf, verbruikt meer etc etc. Als je het ding voor thuisgebruik gaat nemen zou ik die meerprijs in je zak steken en een 47cm kiezen. My 2 cents
 
Stond voor hetzelfde vraagstuk. Heb zelf uiteindelijk toch een 57 gekocht. Geen moment spijt van gehad. Gebruik voornamelijk het bovenste rek. Mooie werkhoogte ;) Had reeds een mtp 57. Deksel is ook op wsm 57 te gebruiken om hem sneller te doven. Het blijft een imposante apparaat.
 
gister in naarden geweest bij het open weekend van tom coronel. de bedoelin was om te kijken naar een WSM. De eerste 5 verkopers konden me niks vertellen over de WSM. Er was een chef van weber aan het koken en die heeft wel een grote uitleg gedaan. Door de enorme drukte hebben we niet meer een gekocht, maar ik denk dat ik hem wel ga bestellen.
 
Naar welke maat gaat je voorkeur nu uit? Kwestie dat anderen met dezelfde vragen mssh wat tips kunnen opdoen.
 
Of een pit barrel cooker.....dan kan je 8 slabs ophangen. Overigens zijn er voor de wsm ook rookrekken te koop waarmee je ipv de roosters je vlees hangend kan smoken/roosteren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Mijn 47 cm staat nog steeds in de schuur. Een erg fijne barbecue waar je met een beetje passen en meten een hele vracht vlees in kwijt kan.
 
noskos zei:
Mijn 47 cm staat nog steeds in de schuur. Een erg fijne barbecue waar je met een beetje passen en meten een hele vracht vlees in kwijt kan.

Zeker. Ruim voldoende voor een gezin en als je een goede planning maakt zeker ook voldoende voor een flink feest.
Gewoon een dag ervoor bijvoorbeeld de pp maken en op de dag zelf volknallen met moinkballs, ribben, atb, walchers spek, enzovoort enzovoort
En als je die dag op tijd begint jan je meerdere sessies achter elkaar doen. Bijvoorbeeld in de ochtend je spek, in de middag de moinkballs.
Knap van de visite als ze alles op krijgen. B-)
 
Ken je mijn vrienden nog niet Rick!  :p
 
Ik was mezelf aan het ori?nteren voor een kamado voor het bereiden van low en slow. Grillen doe ik wel op mijn bbq. Nu vertelde een collega van me dat ik dat ook prima met een WSM kan doen.
Wat is nu wijsheid?
Kan ik een WSM 's nachts aan laten staan terwijl hij op temperatuur blijft of heeft die meer verzorging nodig dan een kamado?

Tevens heb ik een WSM gezien en gevoeld in een winkel. Is dat deurtje wel luchtdicht? Ik had de indruk van miet, maar het kan zijn dat hij er niet goed op zat en ik te onhandig was om het er wel goed op te zetten.
 
Mijn wsm blijft heerlijk stabiel, af en toe zal je de luchtoevoer minimaal moeten bijstellen, dus als je hem ?s nachts wilt gebruiken is een controller die dat automatisch voor je doet wellicht handig. Het minimaal bijstellen geldt overigens ook voor mijn kamado.

Het deurtje van de wsm kan idd wel wat beter, in Amerika zijn rvs deurtjes te koop die beter sluiten. Vind ze best duur dus voor mij is dat het niet waard.

Er kan wel lekker veel op een wsm, dat is voor mij echt een plus punt. Met een feestje rook ik mijn ribs heerlijk op de wssm. 2rekken vol zitten de gasten daarna ook vol. Zoveel past niet op mijn kamado.
 
Ik heb een kamado en een WSM. Op de WSM kun je meer kwijt.
Pulled pork en dergelijke pak ik na een aantal uur in zodat de sessies een stuk korter worden. Op die manier hoeft de barbecue niet ?s-nachts aan te staan.

Ik heb ook regelaars om ze op temperatuur te houden. Die zou ik bij mijn kamado ook gebruiken bij een hele lange sessie.

Het deurtje van mijn WSM heb ik na een aantal jaar vervangen, maar dat was nog het oude model dat anders is van vorm. Heb het gedaan omdat het kon, de originele deurtjes kun je bijbuigen bij lekkage, je kunt er ook vilt in plakken als je het heel graag potdicht wilt hebben.
Maar als je je WSM vaak slibt alles vanzelf dicht.
 
Ok?, dank jullievoir jullie reactie.
Zou je ook een low en slow sessie kunnen doen op de nieuwe Master-Touch GBS Premium SE E-5775 uit 2019. Die is blijkbaar gemaakt om ook te roken. Dat in combinatie met een regelaar zoals de PartyQ die ik op jouw website zag noskos en de briketten goed gerangschikt.
Kan ik ook mijn oude bbq wegdoen.
 
Ik doe regelmatig ook low en slow op mijn weber 57. dat zou dus gewoon moeten lukken, maar een WSM werkt toch een stuk fijner en is veel stabieler voor laag en traag.
 
ik heb vorig jaar een WSM 47 aangeschaft en geen moment spijt van gehad. Genoeg ruimte en heerlijk stabiel. Voor het grillen gebruik ik dan de WGA of Weber Kettle bbq.
Succes met je keuze.
 
Freek92 zei:
ik heb vorig jaar een WSM 47 aangeschaft en geen moment spijt van gehad. Genoeg ruimte en heerlijk stabiel. Voor het grillen gebruik ik dan de WGA of Weber Kettle bbq.
Succes met je keuze.

+1

En dat deurtje moet je misschien een beetje bij buigen.
En als je de wsm vaak gebruikt gaat door het vet en de aanslag het deurtje vanzelf afgesloten zoals noskos zegt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan