BasBQ
Beef en Steak

Sligro binnenkomen?

Barbeknoei zei:
Bij Hanos Antwerpen accepteert men alleen de fysieke pas. Sterker nog, wanneer men ontdekt dat jij niet degene bent die op die pas staat, of als inkoper geregistreerd staat, wordt de pas onmiddellijk geblokkeerd.



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Jeetje, wat een beleid zeg...
Dat vind ik wel een te hoge maat van straf zeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Bert dvl zei:
Barbeknoei zei:
Bij Hanos Antwerpen accepteert men alleen de fysieke pas. Sterker nog, wanneer men ontdekt dat jij niet degene bent die op die pas staat, of als inkoper geregistreerd staat, wordt de pas onmiddellijk geblokkeerd.



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Jeetje, wat een beleid zeg...
Dat vind ik wel een te hoge maat van straf zeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik snap de gedachtegang wel. Veel klanten kopen op rekening. Je wilt niet dat een willekeurige werknemer op kosten van jouw zaak iets komt kopen, zonder dat jij er iets vanaf weet.
Daarom moet, als er iemand anders dan degene op die pas, geregistreerd staan als gemachtigde om voor jouw zaak te mogen kopen.

Daarnaast is de controle van de Belgische belastingdienst iets strenger.
Het blijft een horeca groothandel, waar anders dan bij de Makro niet iedereen naar binnen mag.
 
Barbeknoei zei:
Bert dvl zei:
Barbeknoei zei:
Bij Hanos Antwerpen accepteert men alleen de fysieke pas. Sterker nog, wanneer men ontdekt dat jij niet degene bent die op die pas staat, of als inkoper geregistreerd staat, wordt de pas onmiddellijk geblokkeerd.



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Jeetje, wat een beleid zeg...
Dat vind ik wel een te hoge maat van straf zeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik snap de gedachtegang wel. Veel klanten kopen op rekening. Je wilt niet dat een willekeurige werknemer op kosten van jouw zaak iets komt kopen, zonder dat jij er iets vanaf weet.
Daarom moet, als er iemand anders dan degene op die pas, geregistreerd staan als gemachtigde om voor jouw zaak te mogen kopen.

Daarnaast is de controle van de Belgische belastingdienst iets strenger.
Het blijft een horeca groothandel, waar anders dan bij de Makro niet iedereen naar binnen mag.
Ja, in zekere zin ben ik het met je eens.
Maar, ik vind wel dat de baas daar zelf ook verantwoordelijk in moet nemen.
Want op rekening van de baas spullen kopen, kan ook wel via andere wegen.
En de Makro hier in Nederland is heel anders dan die in Belgi?.
In Belgi? kan je als particulier zelf een pasje aanvragen.
In Nederland kan dit niet.
Hier heb je een KvK nummer nodig.
En anders kan je een pas ook echt niet aanvragen

Dus hier is het wel een echte groothandel.
In Belgi? is het eigenlijk gewoon een soort van supermarkt., de Makro



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Barbeknoei zei:
Bert dvl zei:
Barbeknoei zei:
Bij Hanos Antwerpen accepteert men alleen de fysieke pas. Sterker nog, wanneer men ontdekt dat jij niet degene bent die op die pas staat, of als inkoper geregistreerd staat, wordt de pas onmiddellijk geblokkeerd.



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Jeetje, wat een beleid zeg...
Dat vind ik wel een te hoge maat van straf zeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik snap de gedachtegang wel. Veel klanten kopen op rekening. Je wilt niet dat een willekeurige werknemer op kosten van jouw zaak iets komt kopen, zonder dat jij er iets vanaf weet.
Daarom moet, als er iemand anders dan degene op die pas, geregistreerd staan als gemachtigde om voor jouw zaak te mogen kopen.

Daarnaast is de controle van de Belgische belastingdienst iets strenger.
Het blijft een horeca groothandel, waar anders dan bij de Makro niet iedereen naar binnen mag.
Maar als er echt met belasting word geklooid in Belgi? is het wel begrijpelijker van de Hanos

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Even een paar kleine kanttekeningen;
In Nederland is zowel de Hanos, de Sligro als de Makro een groothandel. Wat dat betreft zit daar tussen deze 3 geen verschil in in Nederland.
Ondanks dat de Hanos een horeca groothandel is, krijg je ook een pas bij een ander type onderneming (en das op zich niet zo heel gek; cup-a-soup past in alle bedrijfskantines, dus dan mag het ;) ). Zelfde bij de Sligro, daar werd ik bijna dood geknuppeld met reclame of ik niet alsjeblieft een pas wilde aanvragen (alszijnde een IT bedrijf).
Het kunnen kopen door middel van automatisch incasso (lees; op rekening), kan uiteraard ook uitsluitend worden toegestaan bij een fysieke pas en uitgesloten worden bij gebruik van een app (ik noem maar een dwarsstraat). Je zou immers ook kunnen pinnen of contant kunnen betalen. (Of een andere mogelijkheid eventueel; geen automatisch incasso?) Heb inderdaad wel eens bijzondere verhalen gehoord over het kopen op rekening waarbij de ex-inkoper toch nog even gauw een ronde deed omstreeks zijn laatste werkdagen voor het betreffende bedrijf (letwel; dit was met een fysiek pasje. Uitsluitend daarmee los je het probleem niet op natuurlijk. Maargoed, das een andere discussie).
Belastingtechnisch zie ik weinig verschil of ikzelf mijn eigen kip haal, of mijn buurman zijn kip haalt op mijn pas. Beide bonnetjes druk ik niet in de boekhouding. En voor de verkopende partij maakt het volgens mij ook weinig verschil...

Misschien kijk ik er wel veel te simpel tegenaan hoor, ik zie vooral manieren hoe het w?l zou kunnen :D

Back on topic; Sligro naar binnen met uitsluitend de app, lijkt bij iedereen tot nu toe prima te gaan!
 
Lees dit even en wordt lid dan zit je sowieso goed bij de Hanos zonder problemen.
Ik heb zelf ook deze maand weer betaald, dus ik kan weer een jaar naar de Hanos.

https://wbqa.nl/meld-je-aan-lidmaatschap/
 
Inderdaad ik heb ook deze maand weer betaald. Dus verzekerd van de Hanos pas.


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

 
frits292 zei:
Lees dit even en wordt lid dan zit je sowieso goed bij de Hanos zonder problemen.
Ik heb zelf ook deze maand weer betaald, dus ik kan weer een jaar naar de Hanos.

https://wbqa.nl/meld-je-aan-lidmaatschap/
Oh dat is inderdaad wel een goed idee!
Jammer dat zoiets niet voor andere groothandels geld. Zou toch wel erg leuk zijn voor vele.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Idd wel jammer ja, maarja beter iets dan niets zullen we maar zeggen ;)
 
https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/5062386/makro-sligro-hanos-groothandel-consument-zelfbediening-cbl-corona

Hanos, Makro en Sligro is tijdelijk open voor iedereen.
Geldt vooralsnog alleen voor Nederland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan