BasBQ
Beef en Steak

Semi-live-verslag: Brisket met koffierub en Oosters buikspek op de kamado

Ruikt het daar ook al zo lekker??
Hier hangt een goeije spareribs lucht

20230722_125713.jpg
 
Ik wacht ook op de volgende update. Is bakpapier bestand tegen de bbq???

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Bakpapier gebruik je toch ook in een oven van 200 graden dus dat kan prima. Maar ja, ik zou dan ook eerder aluminiumfolie gebruiken.
 
Ja, al sinds 8 uur vanochtend hangt er een aangename rokerige geur over Ede zuidoost 😁

Ribben zien er lekker uit, mooi formaat!
haha hier vanaf uur of half 11. ^^Woon vlakbij de stadspoort valt geloof ik ook onder zuid oost.
 
======================
UPDATE ZA 18:10
======================


Nou mensen... Zoals al een beetje verwacht kon het gezelschap niet langer wachten, dus na zo'n 1,5 uur rusten toch maar langzaamaan begonnen met het opmaken van de bordjes... Wat een genot! Uiteraard zijn er altijd verbeterpunten. Zo ben ik inderdaad niet overtuigd of het kookpapier dezelfde werking heeft als het roze butcher paper. Hoewel ik de flat had geïnjecteerd, mocht deze nog wat zachter. Hij was zeker niet taai en de smaak was errug goed, maar we proberen natuurlijk altijd te streven naar perfectie.

Het buikspek was mooi van kleur, had een mooie zoetige smaak en de gember geeft net ff dat extraatje. Een augurkje en ingelegd uitje erbij geserveerd, altijd een goede combinatie dat zure en zoete bij elkaar.

6 volwassenen en 2 kinderen van 4 jaar oud... bijna 4 kilo brisket en 1200 gram buikspek. Het is weg voordat je met je ogen knippert. Iedereen zat z'n vingers er bij af te likken. Ik dacht nog wat te kunnen bewaren voor later, maar dat lijkt er niet in te zitten... :ROFLMAO:

Een hele geslaagde run, de brisket was beter dan mijn eerste (vorige). Dus zolang er een stijgende lijn in zit, hoor je me niet teveel klagen.
Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties, hopelijk was het vermakelijk en wellicht leerzaam. Wat een mooie hobby hebben we toch!

Uiteraard hier nog wat foto's van het eindresultaat:

PXL_20230722_153839511.jpg

PXL_20230722_154147906.jpg


PXL_20230722_154707357.jpg

PXL_20230722_155518531.MP.jpg


Tot een volgende keer!

Jeroen
 
Super gaaf. Mooie bereiding en leuk om gedurende de dag de voortgang te volgen. Wanneer kunnen we weer iets van je verwachten??

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Ik zal proberen om toekomstige runs te documenteren. Wanneer dat is, nog geen idee. Elje dag is een potentiële bbq-dag, dus...
 
Echt een prachtig verhaal om lekker mee te lezen ,en ook een heerlijk gerecht klaar gemaakt ,ben een enorme liefhebber van buikspek ,het water loopt mij uit de mond bij deze run.
De Brisket ziet er ook heerlijk uit ,heb ik zelf nog nooit gedaan maar krijg nu zin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan