Beef en Steak

Seasoning van mijn WEBER Houtskoolbarbecue Master-Touch GBS E-5750

Bobbie5580

Sprokkelaar
Beste Allemaal,

ik ben van plan om mijn nieuwe weber Kettle ( totale newbie op dit gebied) the seasonen/inbranden. nu vroeg ik mij af hoe ik dat het beste kan doen en met wat? ik heb een flesje koolzaadolie bij de AH gehaald ( voor braden weet niet of dit nog uitmaakt) nu vroeg ik mij af of dit hier voor geschikt is? en wat ik eventueel beter kan gebruiken?
Soms zie ik mensen niet alleen de binnenkant maar ook de buitenkant van hun grill doen , nu vroeg ik mij af of dit verstandig/nodig is?

ik hoor graag even jullie kijk hierop of wat gangbaar is.

alvast bedankt

mvg Bobbie5580

Deze hoef je niet te "seasonnen".
Alleen evt gietijzeren accessoires. Maar die hoef je nog niet te gebruiken.
Gewoon lekker stukje vlees kopen en gáááán met die banaan.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Dit is bij een Weber kettle niet nodig. Seasoning doe je alleen bij gietijzeren spullen. Mijn tip is om de Weber gewoon lekker vaak te gebruiken ;)

Zou wel even wat inlezen.
Goede briketten.
Lekker pielen om de temperatuur in de vingers te krijgen en zones maken.

Je zal zien dat je op je 57 cm alle ruimte hebt om lekker te kokkerellen.

Zoals al gezegd is dat niet nodig bij een Weber ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk

Ok ,zag dit veel mensen op youtube wel doen , vandaar mijn vraag;) maar ff navragen hier is nu al heel behulpzaam, er is qua briketten en andere producten best veel keus ( zeker voor een beginner) dus ben gewoon ff op zoek naar een goede basis van wat je nodig hebt/of wat fijn werkt... maar voor nu al bedankt!!

Ok ,zag dit veel mensen op youtube wel doen , vandaar mijn vraag;) maar ff navragen hier is nu al heel behulpzaam, er is qua briketten en andere producten best veel keus ( zeker voor een beginner) dus ben gewoon ff op zoek naar een goede basis van wat je nodig hebt/of wat fijn werkt... maar voor nu al bedankt!!
Wellicht hadden ze op YouTube een gietijzeren grill erbij. Ben wel benieuwd naar de filmjes, want heb het zelf nog niet gezien :D

Echt niet nodig.
Wat briketten betreft: kies de goede. Niet van de supermarkt / tankstation maar bijvoorbeeld eco brassa cocos briketten. Scheelt in de rook en doordat ze stabiel branden leer je makkelijker je temperatuur regelen.
@noskos heeft op YouTube veel nuttige tips en recepten staan. Dat geeft je een vliegende start.

Even opstoken de eerste keer om vetten en andere zooi van het productieproces te verwijderen. En dan gewoon meteen door met wat lekkers erop.

Dat noem ik geen seasoning, maar gewoon even goed schoon branden. Daar is niks mis mee. Sowieso af en toe doen.

en dat schoon branden kan je dan op deze manier wel doen? of is het echt overbodig/ miss zelfs schadelijk? of is gewoon af en toe opstoken gewoon prima?

Ik stook hem één keer op en dat is het wel. Zolang mijn rooster schoon is (ook branden) dan vind ik het best. Maar er zijn anderen die regelmatig hun BBQ een schoonmaakbeurt geven.

Doekje over het rooster en lekker barbecuen. Inbranden van een kettle is overbodig.

Terug
Bovenaan Onderaan