BasBQ
Beef en Steak

Seasonen mislukt?

DaanK

Sprokkelaar
Berichten
30
Hoi allen,

Ik heb vandaag mijn nette lette 20" ingebrand. Eerst 2 uur op 120 graden (de rookkamer waar de thermometer zit). Toen laten afkoelen, ingesmeerd binnen en buiten met lijnolie dunnetjes. Toen uurtje bij 175-200 graden.

Nu is de rookkamer mooi egaal zwart opgedroogd maar de firebox(buitenkant) is het her en der donker bruin.

Wat doe ik verkeerd en hoe losse ik het op?
Alvast dank.

Daan
 
Geen ramp dat kan met gietijzeren pannen ook gebeuren, dat ze zo'n bruin/bronzen kleur hebben.
Gewoon de fik erin en weer heet stoken, je hebt waarschijnlijk te kort ingebrand.
 
Een aantal vragen:
1. Als je in de rookkamer 120 graden aangeeft is de vuurkamer natuurlijk veel heter. Geen probleem bij inbranden?
2. Binnenkant wel of niet inwrijven met lijnolie?
3. De rookkamer ziet er na het seasonen weer uit als v??rdat ik het insmeerde met lijnolie, dat is de bedoeling? Of nog n keer inwrijven met lijnolie en nog eens stoken?
4. Hoe maken jullie je vuurkamer schoon? Gewoon as eruit met het "harkje" en met harde borstel de resten eruit vegen?
5. Is het verstandig om uberhaupt OOIT de hogedrukspuit te gebruiken om de binnenkant schoon te maken?
6. Na gebruik smoker kleppen en deuren dicht laten? Hij staat bij mij buiten onder een afdak, dus regent niet nat.

wvcbee2.jpg


boL0xuJ.jpg


aTu1OBr.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan