BasBQ
Beef en Steak

Rundermuis

Gebr(Aad)

Tondelzoeker
Berichten
12
Gisteren een stuk rundermuis gehaald, rosbief was er niet meer. Als beginnend bbq’er een recept van internet geplukt. Recept was niet geheel goed naar mijn mening, maar de smaak was niet minder. in het recept stond dat ik een mix moest maken met 5 gram mosterd en 5 gram bloem plus peper en zout. Dit werd 1 droge brei waar ik weinig mee kon. Een braadslede heb ik nog niet aangeschaft dus de wortelen en uien in een aluminium bak gelegd met daar bovenop het vlees. Erg weinig vocht vrij gekomen waardoor de wortelen niet echt zacht waren, maar weet ook niet of dit de bedoeling was 😇. Ze waren nu met een bite en smaak was goed. Vlees was heerlijk, maar niet heel erg bruin aan de buitenkant.


Hier de link van het recept: https://beefensteak.nl/recepten/rosbief-met-wortelen-en-jus/

Foto’s:

5BB59B29-E0A3-4CD8-8EB5-04197B4EA17A.jpeg
6FC82135-61C7-4F9C-92A6-12BD775413CB.jpeg
096A3BD1-35FF-48ED-B595-74C84FDD80E4.jpeg
8AC85B33-6184-4EED-A35B-B581BC9664D1.jpeg
FFC15331-73B6-4EE9-8506-4FAECC2E70AB.jpeg
B24A8A56-F20B-455C-AC3D-8DB8CE80A1CA.jpeg
 
Mooi stukje vlees, dat zal gesmaakt hebben
 
Misschien eerst insmeren met mosterd en dan bloemen en peper en zout

het lijkt me toch lekker als ik de foto zie.
 
Ziet er erg lekker uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
 
Heerlijk stukje vlees met een mooi rosse randje en lekker mager.(y)
 
Ik denk dat je het recept niet goed hebt gelezen/begrepen..... er staat:
1) Mix de bloem en de mosterd met zeezout en peper en eventueel nog andere kruiden indien gewenst in een schaaltje (dus niet op de rosbief aanbrengen)
2) Haal de braadslede uit de oven en leg de rosbief op een warm bord en dek het af met aluminiumfolie
3) Zet de braadslede op het fornuis (dus zonder rosbief) en roer de bloem er door heen, Goed schrapen over de bodem en aan de kook brengen zo’n 30 seconden. Als laatste de bouillon met kleine scheutjes al roerende toevoegen en laten binden tot een jus

=> De bloem en mosterd wordt gebruikt als Jus/roux te maken die je dan lekker over het vlees kunt doen..... dus niet als "Rub"

Maar hij ziet er best lekker uit zoals je hem gemaakt hebt, smaak zal er niet minder om zijn!
 
Ik denk dat je het recept niet goed hebt gelezen/begrepen..... er staat:
1) Mix de bloem en de mosterd met zeezout en peper en eventueel nog andere kruiden indien gewenst in een schaaltje (dus niet op de rosbief aanbrengen)
2) Haal de braadslede uit de oven en leg de rosbief op een warm bord en dek het af met aluminiumfolie
3) Zet de braadslede op het fornuis (dus zonder rosbief) en roer de bloem er door heen, Goed schrapen over de bodem en aan de kook brengen zo’n 30 seconden. Als laatste de bouillon met kleine scheutjes al roerende toevoegen en laten binden tot een jus

=> De bloem en mosterd wordt gebruikt als Jus/roux te maken die je dan lekker over het vlees kunt doen..... dus niet als "Rub"

Maar hij ziet er best lekker uit zoals je hem gemaakt hebt, smaak zal er niet minder om zijn!

Hallo Fons,

Bedankt voor je reactie, maar voor de jus/roux heb ik de 15 gram bloem en bouillon gebruikt zoals aangegeven in het recept. Zie de foto hieronder 🤷🏼‍♂️

1C346C1E-EDD9-417E-B2A9-5C6AF0C59CAE.jpeg
 
Misschien eerst insmeren met mosterd en dan bloemen en peper en zout

het lijkt me toch lekker als ik de foto zie.

Frits dat zou ook nog kunnen. Evenveel bloem als mosterd mixen is toch wel apart, erg droge bedoeling wordt dat.
 
het ziet er toch goed uit hoor, en als het gesmaakt heeft dan is het goed toch?
tip voor de volgende rundermuis: beef jerky. je weet niet wat je meemaakt. DE ultieme snack
kijk maar eens op het forum voor wat recepten. Het vergt wel temperatuurbeheersing
 
het ziet er toch goed uit hoor, en als het gesmaakt heeft dan is het goed toch?
tip voor de volgende rundermuis: beef jerky. je weet niet wat je meemaakt. DE ultieme snack
kijk maar eens op het forum voor wat recepten. Het vergt wel temperatuurbeheersing

Bedankt voor de tip. Ga hier zeker gebruik maken van recepten 👌🏻
 
Voor een niet kloppend recept ziet het er wel geweldig uit! En als het gesmaakt heeft was er weinig verkeerds aan😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan