BasBQ
Beef en Steak

Ribs vers van de boer

 

DannyvdH

Vuurmaker
Berichten
63
Gisteren een zak vers vlees opgehaald bij de boerderijwinkel met onder andere spareribs.
De ribs zagen er fantastisch uit, dus vannacht alvast heerlijk gedroomd over dit smakelijke hapje 😜

Eind van de ochtend was het zo ver, de barbecue aan en de ribs in de rub (Lucifers Delight) zetten. Hoewel aan... het begon opeens hard te regenen dus het was een moeizame start.
Maar daar gingen ze dan:
1000009843.jpg

Parasol erbij gezet zodat ik bij het sproeien of lakken droog kon staan mocht het weer gaan regenen.

Na 3 uurtjes zat er een mooie bark op, dus ingepakt in butcher paper met boter, suiker en agavesiroop.
Na weer 2 uurtjes zien ze er schitterend uit:
1000009849.jpg


Nog even lakken met barbecuesaus en hop, aan tafel:
1000009852.jpg


Eindoordeel: bizar lekker, de volgende keer dat er weer vlees besteld kan worden staat dit weer op het menu.

Fijn weekend allemaal
 
Ribbels, jummie!
 
Die zien er ook lekker uit zeg! En van de boerderijwinkel ... die kunnen vast niet op tegen groothandel ribjes
 
Die zien er ook lekker uit zeg! En van de boerderijwinkel ... die kunnen vast niet op tegen groothandel ribjes
Bij de groothandel ben ik nog nooit geweest maar deze waren van dezelfde kwaliteit (wellicht zelfs netter gesneden) dan van de duurste slager in mijn buurt. En dat voor een tientje per kilo.
De groothandel is misschien goedkoper maar deze boerderij is kleinschalig en de dieren hebben het goed :)
 
Hahaha nou ik betaalde 10.79 ex btw per kilo bij de Sligro dus jij hebt het beter gedaan.
 
Makro vaak 5 a 6 euro de kilo voor dikbevleesd.
Er zal ongetwijfeld verschil in kwaliteit zitten maar ik denk dat vooral bij Spareribs de bereidingswijze en persoonlijke voorkeur het verschil maakt.

Een mooi stukje rood vlees wilt niemand als een stuk karton eten, bij Spareribs zit er veel verschil in qua bite, smaak, enz.

Ze zien er goed uit op de foto's ;)
 
Die zien er zeer lekker uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan