BasBQ
Beef en Steak

Rib Eye (van de juwelier) op de kamado

 

2dehans

Kooltjesharker
Berichten
188
Hoi,

Morgen is het zo ver.. eens een keer maar voor 2 man de bbq aasteken...
En dacht ik verwen me zelf eens met een door een vriend gekregen cadeau bon van de keurslager.

Een lekkere 250 dagen gerijpte graan gevoerde Rib Eye gekocht. Even door de prijs heen kijken.. .maar deze mag morgen alleen maar 100% top zijn.
Mijn vrouw vroeg of ik hem bij de juwelier gekocht had :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

In deze post ging iemand ook voor een luxe stuk vlees: https://www.bbqgenootschap.nl/threads/wagyu-runder-rib-eye.32857/

Dit was in de skilet... heeft dat voordelen dan een gietijzeren rooster ? Ik vind de grill markering altijd erg leuk.
Zelf hou ik van wat rood vlees...

En was eigenlijk van plan om reverse sear te gaan... indirect tot kern temp 38 en dan de laatste 10 graden even lekker aanzetten op het gietijzer.

Mochten jullie tips hebben hou ik mij aanbevolen.

Fotos komen morgen...

Nu eerst mijn bloemkoolbom in de gaten houden

IMG_9078.jpeg
 
Laatst bewerkt:
haha diesel.. mss wilde ik het zo lezen en is het inderdaad gevoerd :-(
 
Mooi stukje vlees.

Door hem in een skillet te bakken krijg je een mooiere egale korst.
 
Laat hem je smaken! skillet / speksteen doet het ook goed!
 
Als minder dik dan 2 cm, gelijk op net rooster, searen en ruitjes maken en daarn indirect afgaren tot 48 á 50 C
 
Thxs…. Hij is dikker dan 2 cm….mmmmmm heb er zin in.

Ik heb m’n kamado joe opgewarmd tot 150 indirect. Ik heb m’n gietijzer rooster al direct boven de kolen dus we gaan voor een ruitje

Eerst indirect tot 40graden en dan KJ opstoken naar 250

Dan op gietijzer rooster ruitje inbranden tot circa 50 graden. Kunnen meteen de knoflook garnalen mee in het proces voor vrouwlief.

Foto’s volgen …. Eerst even “voorzitten”

IMG_9093.jpeg
 
Daar gaat ie dan…. Lekker naturel gehouden en straks met fleur de sel en knoflook olie

IMG_9096.jpeg


IMG_9097.jpeg


IMG_9098.jpeg


IMG_9099.jpeg
 
nou dit was een TOP maal! Horeca u mag dicht…. Ik eet voortaan thuis :)

Wat een luxe trouwens! Zit ik na t eten 4 mei herdenking te kijken en realiseer me dat mijn zorg is of m’n rib eye wel of niet lukt. Dan heb je toch een zorgeloos bestaan….


Back on topic. Indirect tot 39 en KJ naar 250 graden. Had 1 kant 1 1/2 min er opgelegd en toen ging t best al hard. Andere kant iets korter.

Samen met de Hasselbach aardappeltjes en frisse salade was het verschrikkelijk lekker!

Schrik ervan hoe snel de 400 gram op was 😬

IMG_9101.jpeg


IMG_9103.jpeg


IMG_9104.jpeg


IMG_9105.jpeg


IMG_9106.jpeg


IMG_9107.jpeg


IMG_9113.jpeg


IMG_9110.jpeg
 
Zalig man! Mooi gelukt!
 
Heerlijke plaatjes! Jullie hebben genoten!!!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Lekker man.
Fijn dat het zo goed gelukt is.
 
Heerlijk zeg!! 🤤
 
Terug
Bovenaan Onderaan