BasBQ
Beef en Steak

Repareren Hornbach Inferno Compact

 

FJP84

Kooltjesharker
Berichten
173
In een poging de deksel wat uit te lijnen (ivm ruimte tussen deksel en onderkant) een bout naar de mallemoeren gedraaid.

Om te repareren moet de metalen ring verwijderd worden. Iemand tips hoe sit aan te pakken? De veren moeten los. Ik zag een video over een kamado Joe waarbij iemamd een handdoek er tussen klemde, de deksel opende en met een schroevendraaier de veer loswringt.

Ook zag ik dat ze men een paar tiewraps om het scharnier doen, waardoor het op zijn plek blijft.

Hoe zouden jullie dit aanpakken.

Verder wil ik het vilt vervangen voor glasvezel, kan dat zomaar of kan ik zoals affabriek beter bij vilt blijven?

Dank voor de tips.
bba090a3a43d7b660b124f46ed850ef7.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Kan je geen gaatje in die bout boren en dan en zaagsnee proberen voor een platte schroevendraaier .
HET is een gekloot maar misschien lukt het.
 
Kan je geen gaatje in die bout boren en dan en zaagsnee proberen voor een platte schroevendraaier .
HET is een gekloot maar misschien lukt het.
Gaat niet lukken, bout zit aan de band vast en kun je zo er niet uit draaien.
Denk zelfs dat hij aan de band vast gelast is .
Dus zal de band er af moeten en resterende bout uit boren, nieuwe er in en vast lassen en vlak slijpen.
 
Gekke vraag misschien, kun je het niet gewoon zo laten?
 
Veren losgemaakt, bout vervangen met wat spul dat ik nog had liggen en de deksel gesteld. Niet het mooiste maar voor nu voldoende.
9ddfb13050f152a90e3a4517d4b7be15.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
B
Veren losgemaakt, bout vervangen met wat spul dat ik nog had liggen en de deksel gesteld. Niet het mooiste maar voor nu voldoende.
9ddfb13050f152a90e3a4517d4b7be15.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
best genoeg, zou hem alleen nog even afzagen tegen de moer aan .
 
stukje afslijpe maar wel stukje draad overhouden en er weer een dopmoertje opdraaie, net echt!

Al uitgevoerd? @FJP84
 
Terug
Bovenaan Onderaan