BasBQ
Beef en Steak

R?sle smoker no.1 f150

Bedankt allen voor de feedback! De rosle heeft wel een kleinere diameter als ik het goed heb? Zou nl voor de grote uitvoering van de fornetto willen gaan... doel is catering, dus capaciteit is erg belangrijk, ik dacht op de fornetto met de 3 niveaus substantieel meer gelijktijdig te kunnen bereiden...
 
Wij gaan deze maand catering en nog wat beginnen maar een Razzo 22 is enorm groot en hou er rekening mee dat er meer brandstof nodig zal zijn. Ik heb nog een Grill Guru Classic staan en een Weber Performer maar die liggen vaak al vol genoeg als er vrienden komen dus een Rosle is welkom hier. Razzo is ook enorm zwaar om te tillen en vooral met de warmte als je moet verplaatsen lukt je niet alleen. Voordeel van Rosle is dat er nog wielen onder zitten.
 
Strakkejakke zei:
Bedankt allen voor de feedback! De rosle heeft wel een kleinere diameter als ik het goed heb? Zou nl voor de grote uitvoering van de fornetto willen gaan... doel is catering, dus capaciteit is erg belangrijk, ik dacht op de fornetto met de 3 niveaus substantieel meer gelijktijdig te kunnen bereiden...
Je kan met een 47" rooster heel makkelijk een 3e rooster in de Rosle plaatsen, heb ik al regelmatig gedaan. En met de roosters uit de IKEA bakken kan je nog 2x extra ruimte cre?ren. En door z'n wieltjes heel makkelijk te verplaatsen!!!!!!
 
McPeet zei:
Je kan met een 47" rooster heel makkelijk een 3e rooster in de Rosle plaatsen, heb ik al regelmatig gedaan. En met de roosters uit de IKEA bakken kan je nog 2x extra ruimte cre?ren. En door z'n wieltjes heel makkelijk te verplaatsen!!!!!!


Hoeveel butts zou je dan gelijktijdig kunnen smoken? De extra brandstof is in principe geen issue. Heb op een wsm 57 al enkele keren grote sessies gehouden en kreeg daar niet veel meer dan 4 butts van 5kg/st op kwijt... gezien ik voor de foodtruck echt grotere hoeveelheden wil in 1 sessie, leek de Razzo mij zo aantrekkelijk wegens 3 niveaus, mogelijkheid uitbreiden met extra ring (dus 2 extra manden) en de goede bouwkwaliteit.

Nu begin ik dus weer te twijfelen

De wielen zijn handig, maar tijdens een sessie ga ik toch niet verplaatsen, overweeg wel om zelf een platform in elkaar te knutselen.

 
Voor catering zou ik voor een vault smoker gaan. Dit soort barbecues zijn leuk in de achtertuin, maar voor volume en gemak is een vault ideaal.
 
noskos zei:
Voor catering zou ik voor een vault smoker gaan. Dit soort barbecues zijn leuk in de achtertuin, maar voor volume en gemak is een vault ideaal.
+1
in die Rosle krijg je er maximaal 5 in. Inderdaad leuk voor in de achtertuin B-)
 
Ik heb net de Rosle f50s smoker gekocht en zal hem morgen in elkaar zetten.
 
svda zei:
Ik heb net de Rosle f50s smoker gekocht en zal hem morgen in elkaar zetten.
Gefeliciteerd, daar ga je veel plezier mee hebben.
Ik heb overigens mijn wielen aan de achterzijde gemonteerd, dus aan de kant waar het scharnier vd deksel zit.
 
27336565_2038248069766265_830984322251203532_n.jpg


Ik heb de wielen gelijk aangepast, dank je wel voor de tip :)

Hoe gaan de lange sessies ermee? Ben wel een beetje bang dat de as de luchtsleuf verstopt.
 
svda zei:
Ik heb de wielen gelijk aangepast, dank je wel voor de tip :)

Hoe gaan de lange sessies ermee? Ben wel een beetje bang dat de as de luchtsleuf verstopt.
Ziet er top uit, die klemmen en extra handvaten zijn er handig. Moet ik ook een keer bestellen.
Heb ik nog nooit last van gehad, langste run tot nu toe circa 8 uur. Stook wel met goede kokosbriketten en wat rookhout
 
Briketten gebruik ik haast nooit meer maar wel houtskool. Ben benieuwd hoelang ik daarmee kan doen met 1 sessie
 
svda zei:
Briketten gebruik ik haast nooit meer maar wel houtskool. Ben benieuwd hoelang ik daarmee kan doen met 1 sessie

Hallo Stephan.

Even een vraagje.
Wat is de reden dat je van de briketten bent afgestapt?
Ik werk er zelf graag mee nl.
En laat je snel wat van je creaties zien op die mooie smoker?

Grts,    Hans.
 
Briketten vind ik persoonlijk erg stinken en houtskool geeft vaak een lekkere geur maar ook de smaak eraan.

Inmiddels al diverse dingen opgemaakt en een 3e Rosle 50 CM rooster erbij gekocht ( nu bij fonq 26,95 )
Mijn bevindingen tot nu toe is dat hij best rook lekt langs de deksel en deurtjes ( die krijg ik niet verder afgesteld ) en er zit veel speling nu op de 2 opzetstukken waar de deurtjes opzit waardoor hij meer lucht naar binnen krijgt.
 
Inmiddels even weer in bezit maar niet tevreden erover, temperatuur is niet stabiel te krijgen/houden door de lekkages en de spelingen word steeds groter. Hij hoort rond te zijn maar de opzetstukken beginnen meer ovaal te worden, vocht in thermometer al enkele weken. De klemmen kan ik niet meer afstellen want schroeven draaien door.
 
svda zei:
Inmiddels even weer in bezit maar niet tevreden erover, temperatuur is niet stabiel te krijgen/houden door de lekkages en de spelingen word steeds groter. Hij hoort rond te zijn maar de opzetstukken beginnen meer ovaal te worden, vocht in thermometer al enkele weken. De klemmen kan ik niet meer afstellen want schroeven draaien door.

Garantie gevalletje ?

Ik moet zeggen dat ik het geval van ovaal worden e.d. niet herken, wel het lekken van de rook door het deksel en de deurtjes, ook de temp beheersing was bij de mijne goed te noemen. Ik moet wel zeggen dat ik het model had zonder de klemmen.
Wel Heb ik hem onlangs verkocht omdat ik graag een kamado wilde hebben, maar heb er toch veel plezier van gehad.
Maar ik zou zeker contact opnemen met de leverancier, want dit zou niet moeten kunnen lijkt me.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Hier intussen een 2-tal maanden de fornetto in gebruik. Erg tevreden van bouwkwaliteit. Eerste paar grote sessies achter de rug. Dit weekend een run met 6 butts.

Tevreden met de keuze voor de fornetto dus, al mocht het deurtje wat groter.
 
patrick1976 zei:
svda zei:
Inmiddels even weer in bezit maar niet tevreden erover, temperatuur is niet stabiel te krijgen/houden door de lekkages en de spelingen word steeds groter. Hij hoort rond te zijn maar de opzetstukken beginnen meer ovaal te worden, vocht in thermometer al enkele weken. De klemmen kan ik niet meer afstellen want schroeven draaien door.

Garantie gevalletje ?

Ik moet zeggen dat ik het geval van ovaal worden e.d. niet herken, wel het lekken van de rook door het deksel en de deurtjes, ook de temp beheersing was bij de mijne goed te noemen. Ik moet wel zeggen dat ik het model had zonder de klemmen.
Wel Heb ik hem onlangs verkocht omdat ik graag een kamado wilde hebben, maar heb er toch veel plezier van gehad.
Maar ik zou zeker contact opnemen met de leverancier, want dit zou niet moeten kunnen lijkt me.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Leverancier wilt nieuwe klemmen opsturen maar denk dat je er niets mee op gaat schieten aangezien hij lucht aanzuigt langs de opzetstukken en de deurtjes dus even afwachten.
 
Smart zei:
Strakkejakke zei:
Hoi Smart, bedankt voor de links. Had het topic een tijd geleden ook al gelezen, maar de discussie van afgelopen maanden gemist. Ik neig erg hard naar de fornetto, vnl owv bouwkwaliteit en de manden... ik begrijp echter dat jijzelf de rosle hebt gekocht? Ik zou zelf niet gaan gebruiken als directe bbq, enkel als bullet smoker, wat zou je advies dan zijn? Verder begrijp ik dat jij ergens werkt waar de modellen side by side staan? Kan je aangeven waar, ik Belgi? kan ik fornetto nergens vinden, dus overweeg een tripje richting NL. Al helemaal handig als ik dan een paar modellen naast elkaar kan vergelijken. Dank voor je feedback!
Ik vind de R?sle praktischer op een aantal vlakken.
1:niet elke probe past door de gaten vd fornetto.
2: als je beide manden gebruikt is de onderste onbereikbaar, bij R?sle kun je er beter bij.
3: de mogelijkheid tot snake en minion, bij fornetto enkel minion.
Kwalitatief is het emaille vd R?sle ook een stukje dikker en gladder afgewerkt.

Kleine maar, ik ben volgens mij de enige intratuin die R?sle verkoopt. En ik zit in Noord Holland
De Fornetto zou je wel bij elke vestiging moeten kunnen aantreffen.

welke intratuin is dit dan? ik zit namelijk vlakbij die van Heerhugowaard, en daar hebben ze um niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan