BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork to the max

 
 
 

Bart1978

Pitmaster
Berichten
750
Voor een collega een bestelling pulled pork binnen gekregen. Of ik voor een feestje van ongeveer 35 man pulled pork kon maken. Uiteraard wil ik dit graag doen!

Via devleesboerderij.nl. 4 stukken varkensnek besteld van 2.5 kilo elk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Hier zijn de nekjes schoongemaakt en worden ge?njecteerd met noskos' recept.

e4863c783ae9e6367a1361b4625edb80.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
In de rub. Nu alle vijf een tukje doen. De nekjes en ik ook...
8fc6aeccc4436993d8428c8135e1881d.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Aangezien de visite blijft hangen de bbq nu maar weer aangestoken. Kolen gloeiden nog een beetje van de vorige sessie. Slaap zit er toch niet meer in dus aan de slag! 
04930e280aba79fcfc15a669af1148da.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
En zo liggen ze op de grill. Het past gelukkig net.
64c794680423a50b738a0800d5af8ace.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Goed bezig, veel plezier!
 
Heb zelf maar een kleine Kamado. Moet heerlijk zijn als je zoveel in 1 keer kan maken.
Lekker bezig!
 
Zo da's een hoop vlees.. toevallig net ook het zelfde aan het maken... ;-)

Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk

 
Inmiddels 2 uur in de middag en de nekken zitten op 75 graden. Ik pak mijn pp nooit in, laat ze door de zone gaan.
Zoals duidelijk op de foto te zien is, heb ik weer een heerlijke bark gekregen die wel heel donker is, maar nog steeds zacht
8891a3269e9af60e377b47ed808cffe2.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Bart1978 zei:
Inmiddels 2 uur in de middag en de nekken zitten op 75 graden. Ik pak mijn pp nooit in, laat ze door de zone gaan.
Zoals duidelijk op de foto te zien is, heb ik weer een heerlijke bark gekregen die wel heel donker is, maar nog steeds zacht
8891a3269e9af60e377b47ed808cffe2.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Heb je een mop saus gebruikt voor de bark?

Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk

 
TheJoster zei:
Bart1978 zei:
Inmiddels 2 uur in de middag en de nekken zitten op 75 graden. Ik pak mijn pp nooit in, laat ze door de zone gaan.
Zoals duidelijk op de foto te zien is, heb ik weer een heerlijke bark gekregen die wel heel donker is, maar nog steeds zacht
8891a3269e9af60e377b47ed808cffe2.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Heb je een mop saus gebruikt voor de bark?

Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk
Ik heb ze drie keer ingesmeerd met injectievloeistof. Als ze op 85 graden zitten smeer ik ze nog een keer in met een eigengemaakte bbqsaus. Had ik over van mijn burned ends van gisteren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
TheJoster zei:
En zijn ze al op temperatuur?

Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk
Nog niet. Blijven op 83 graden hangen. Nu de temperatuur iets opgeschroefd en extra kolen bijgevuld. Hoop ze vanavond om 8 uur gereed te hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Vlees is van de grill. Snel ingepakt om te rusten. Bijna tijd om te beginnen met pullen. Maak je vast klaar voor een paar heerlijke foto's

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Bart1978 zei:
Vlees is van de grill. Snel ingepakt om te rusten. Bijna tijd om te beginnen met pullen. Maak je vast klaar voor een paar heerlijke foto's

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Zooo lekker op tijd!
Ben benieuwd!

Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk

 
En hier het eind resultaat!! De knorries hebben van 23:00 tot 17:00 op de grill gelegen. Er is wel te zien dat de twee die aan de kant van de vuurkast hebben gelegen verder doorgegaard zijn. Deze twee hebben ook een behoorlijk harde bark en zijn veel meer volume kwijtgeraakt. Aan de andere kant waren ze makkelijker te pullen. Helaas is er van deze twee wel wat meer van de bark in de prullenbak beland omdat deze te hard was geworden en de smaak te bitter.

Verder een zeer geslaagde run. Volgende keer iets beter plannen, niet in de nacht beginnen en niet de dag na een verjaardag... verder veel plezier gehad van een grote hoeveelheid vlees op de smoker.

Mijn dank gaat uit naar Guus, hij heeft het in de vroege ochtend even van me overgenomen zodat ik een klein uiltje kin knappen. Dat blijft wel het nadeel (en het leuke!!) van een houtgestookte offset smoker, je kan hem niet laten staan en zijn werk doen.
38d73dd0ebaa144c700c4878ef1ead37.jpg
306ec6da13e51a8b42eac919ff7f9d66.jpg
d595955a3658808dd01728caec2d3f26.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Graag gedaan hoor Bart. Vond het erg leuk om te doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo da's lang.. 18 uur op de BBQ of inclusief voorbereiding?

Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk

 
TheJoster zei:
Zo da's lang.. 18 uur op de BBQ of inclusief voorbereiding?

Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk
18 uur op de bbq. Maar op mijn offset is de temperatuur nogal wisselvallig. Daardoor duurt het wat langer. En ik heb ze niet ingepakt waardoor het ook langer duurt

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan