BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork over-night

 
 
 

Freek

Vuurmaker
Berichten
85
M’n moeder heeft de familie uitgenodigd om morgen middag gezellig spelletjes te komen doen samen met de (klein)kinderen.
Ze zorgt ook voor soep en broodjes. Dat kan wel wat extra’s gebruiken dacht ik, bijvoorbeeld Pulled pork 😋

Aangezien ik te weinig tijd heb om Pulled pork te bereiden als ik morgen ochtend begin ga ik het over-night proberen.
De procureur heb ik geïnjecteerd en gekruid zodat ‘ie later op de avond op de BBQ kan.
Kolenmand goed gevuld, zo moet ik voldoende brandstof hebben voor deze lange sessie.

Wordt vervolgd…

IMG_0622.jpeg


IMG_0621.jpeg
 
Natuurlijk Freek, lekker bezig jongen!
 
M’n moeder heeft de familie uitgenodigd om morgen middag gezellig spelletjes te komen doen samen met de (klein)kinderen.
Ze zorgt ook voor soep en broodjes. Dat kan wel wat extra’s gebruiken dacht ik, bijvoorbeeld Pulled pork 😋

Aangezien ik te weinig tijd heb om Pulled pork te bereiden als ik morgen ochtend begin ga ik het over-night proberen.
De procureur heb ik geïnjecteerd en gekruid zodat ‘ie later op de avond op de BBQ kan.
Kolenmand goed gevuld, zo moet ik voldoende brandstof hebben voor deze lange sessie.

Wordt vervolgd…

Bekijk bijlage 65372

Bekijk bijlage 65373
die kamado staat maandag nog te branden denk ik 😁

Succes! ben benieuwd naar het eindresultaat en hoe het bevallen is
 
Ja, prima geslapen :)

De Procureur had vanmorgen een kerntemperatuur van 82 gr. C.
De dome temperatuur heeft de hele nacht zo rond de 120 gr. C gehangen, waar ik eigenlijk rond de 107 gr. C had gewild. De top vent heeft zowat dicht gezeten en ik heb zo'n Inkbird controller gebruikt, maar de ventilator heeft de hele nacht niet gedraaid volgens de app.
Ik denk dat dat 2 oorzaken kan hebben:
1. Kolenmand misschien toch wel wat te vol gedaan :oops:
2. Ik gebruik meestal de Black Ranch Rode Quebracho, dat zijn mooie grote stukken, maar een poosje geleden heb ik bij m'n vaste slager Black Ranch Marabu meegenomen om eens uit te proberen, dat zijn echter veel kleinere stukken houtskool, misschien mooi voor high and fast, maar toch wat minder geschikt voor low and slow.

Heb de Procureur wel ingesmeerd met glaze. Ik denk dat ik 'm nu laat doorgaren totdat 'ie gaar is en dan daarna inpakken om het te laten rusten.

IMG_0627.JPG


IMG_0626.JPG
 
Ik pak hem altijd wel in voor nog stukje behoud van vleessap wat je dan nog opvangt.
Ben benieuwd of die niet aan de droge kant is!
 
Ik pak hem altijd wel in voor nog stukje behoud van vleessap wat je dan nog opvangt.
Ben benieuwd of die niet aan de droge kant is!
Ja snap ik, maar mocht ‘ie te droog zijn geworden dan ben ik bang dat dat toch al is gebeurd gedurende de nacht.
Ik ga het zien, anders maar iets meer eindsaus maken.
 
Ja snap ik, maar mocht ‘ie te droog zijn geworden dan ben ik bang dat dat toch al is gebeurd gedurende de nacht.
Ik ga het zien, anders maar iets meer eindsaus maken.
Inderdaad een lekker sausje maken, deze opwarmen en door je gepulde pork heen mengen voor je hem gaat serveren.
Bbq sausje erbij zette dat men zelf nog wat toe kan voegen 👌
 
Ik heb ‘m er na ongeveer 13 uur met een kerntemperatuur van 96 gr. C afgehaald.
Het eindresultaat, een mooie stevige bark en de Pulled pork was nog sappig genoeg het smaakte heerlijk en viel goed in de smaak bij de rest van de familie.
Al met al een mooie BBQ sessie.

IMG_0629.jpeg

IMG_0631.jpeg


Morgen spareribs 😉
 
Lekker stukje vlees zo.
Als je met de Inbird te hoog zit in temperatuur en de ventilator draait niet dan heb je 100% zeker valse trek.
Ik zou het niet in je houtskool zoeken.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Lekker stukje vlees zo.
Als je met de Inbird te hoog zit in temperatuur en de ventilator draait niet dan heb je 100% zeker valse trek.
Ik zou het niet in je houtskool zoeken.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Nee, misschien niet, maar een stuk minder houtskool er in helpt misschien ook wel, er was nog meer als een mand vol over 🙈

Zodadelijk spareribs er op, nu met een klein mandje vol houtskool, eens kijken of dat beter gaat.
 
Nee, misschien niet, maar een stuk minder houtskool er in helpt misschien ook wel, er was nog meer als een mand vol over

Zodadelijk spareribs er op, nu met een klein mandje vol houtskool, eens kijken of dat beter gaat.

Nee het is 100% de hoeveelheid lucht die de temp bepaald.
Als je de schuiven dicht zet gaat hij immers uit.
Dus hele of halve bak kolen maakt niks uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nee het is 100% de hoeveelheid lucht die de temp bepaald.
Als je de schuiven dicht zet gaat hij immers uit.
Dus hele of halve bak kolen maakt niks uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je hebt gelijk. Heb er nu spareribs op liggen en de topvent nog wat verder dicht gedaan, als je er nu naar kijkt lijkt 'ie wel helemaal dicht te zitten, maar de BBQ is nu al ruim 1,5 uur constant op 107/108 gr. C.
 
Je hebt gelijk. Heb er nu spareribs op liggen en de topvent nog wat verder dicht gedaan, als je er nu naar kijkt lijkt 'ie wel helemaal dicht te zitten, maar de BBQ is nu al ruim 1,5 uur constant op 107/108 gr. C.
Aldoende leer je ;)!
Voor die 107gr hoef je indd echt de topvent maar minimaal open te zetten.
Beetje leren met de schuiven op gegeven moment heb je het wel in de vingers ;)!
 
Dat ziet er prachtig uit! Ik zou het toch nog wel spannend vinden om de nacht door te bbq-en :)
 
Lekker man! Ziet er super uit. Daar krijg ik trek van.
Morgen ook maar even met vuur en vlees spelen.
 
Mooi resultaat. Goed idee om het grootste deel snachts te doen. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan