BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork op de Primo

 

MarcelvdK

Tondelzoeker
Berichten
19
Gisterochtend een procureur van 2500gr in de LetzQ Pork rub gezet en ingepakt in plastic folie.

Vanochtend op tijd de Primo aan met een mix van Dammers en BR Quebracho en naar 120 graden gebracht. Om 8:00 twee lekbakken erin (met beide 1 liter water) en vervolgens de procureur op het rooster.
98ebf70e0ef7d5b8b06959ae1885173d.jpg


iGrill probes erin, klep dicht en 13 uur later eindelijk op 93 graden, ook volgens de Thermapen.
38bfcebed29d3212b7e1aae65b668fe4.jpg


Even pullen
b15650915686055fe25e699509ab4931.jpg


Bewust niet in aluminiumfolie ingepakt om eens te kijken wat het op deze manier met de beruchte temperatuur stagnatie zou doen en hoe het vlees zou worden. Paar droge stukken maar de vettere stukken heffen dat op. Klein beetje getest en dat smaakte erg goed!

Zoals gepland, het avondmaal voor morgen ruim op tijd klaar :)

De volgende staat zaterdag op het programma. Die wil ik injecteren en bij de stall inpakken, zodat ik in elk geval wat overbodig vochtverlies kan beperken en wat kan opvangen.

Bedankt voor het kijken!
 
Ziet er lekker uit, ben benieuwd naar je ervaring met degene die je wel gaat injecteren en inpakken a.s. Zaterdag. ;)
 
Ziet er top uit!
Ik doe trouwens niet inpakken maar wel injecteren.
De dome op 106?c en dan ruim 18 uur tot een kern van 90?c.
Ik had een zone van een uur of 3 waarbij de temperatuur gelijk bleef en zelfs kort een graadje daalde.
Droog was hij zeker niet, maar dan roeren wij er ook altijd een klein beetje eind saus doorheen.

Groetjes Rick.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
Ziet er top uit. Van niet inpakken krijg je een mooie bark, maar bark is wat droger. Gefeliciteerd met je knor.
 
Ziet er heerlijk uit. Gefeliciteerd met je knor.
 
dikkemiel zei:
Ziet er top uit!
Ik doe trouwens niet inpakken maar wel injecteren.
De dome op 106?c en dan ruim 18 uur tot een kern van 90?c.
Ik had een zone van een uur of 3 waarbij de temperatuur gelijk bleef en zelfs kort een graadje daalde.
Droog was hij zeker niet, maar dan roeren wij er ook altijd een klein beetje eind saus doorheen.

Groetjes Rick.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Ben het helemaal met je eens maar ?18 uur constant op een eenvoudig keteltje is toch wel een klein probleempje.
Ik denk dat het wel kan maar je moet wel erg veel geduld hebben, daarom pak ik altijd wel in en houd daarmee m'n
brisket en procureur bereidingen binnen de 11 a 12 uur, da's nog redelijk goed te doen. ;)
 
Ziet er lekker uit. Gefeliciteerd met je knor!

+1 Hans. Met een normale kogel bbq is dat een flinke uitdaging. Met een pelletsmoker of kamado is dit een stuk eenvoudiger. Moet zeggen dat sinds ik de BGE heb, de L&S van 10 uur veel minder energie kosten. Maar ja, wat is nou echt bbq-en? :D
 
Hans zei:
dikkemiel zei:
Ziet er top uit!
Ik doe trouwens niet inpakken maar wel injecteren.
De dome op 106?c en dan ruim 18 uur tot een kern van 90?c.
Ik had een zone van een uur of 3 waarbij de temperatuur gelijk bleef en zelfs kort een graadje daalde.
Droog was hij zeker niet, maar dan roeren wij er ook altijd een klein beetje eind saus doorheen.

Groetjes Rick.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Ben het helemaal met je eens maar ?18 uur constant op een eenvoudig keteltje is toch wel een klein probleempje.
Ik denk dat het wel kan maar je moet wel erg veel geduld hebben, daarom pak ik altijd wel in en houd daarmee m'n
brisket en procureur bereidingen binnen de 11 a 12 uur, da's nog redelijk goed te doen. ;)
Ik heb dan wel een BBQ-Guru in de kamado.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
b.asv zei:
Ziet er lekker uit. Gefeliciteerd met je knor!

+1 Hans. Met een normale kogel bbq is dat een flinke uitdaging. Met een pelletsmoker of kamado is dit een stuk eenvoudiger. Moet zeggen dat sinds ik de BGE heb, de L&S van 10 uur veel minder energie kosten. Maar ja, wat is nou echt bbq-en? :D


Uitstekende vraag ;)!
 
Dank!

Zojuist twee van die grote rollen aluminium folie besteld van 60 cm x 100 m (18my). Hoop dat ik ze zaterdag op tijd, dwz voor de stall, binnen heb zodat ik de procureur in een handomdraai kan inpakken  B-)
 
Gefeliciteerd met je Knor. Mooie uitdaging zo zonder in te pakken.
Ik ben ook benieuwd naar het verschil. Ik heb enkel nog PP en PB gemaakt met behulp van inpakken. Zou wel een lange dag geweest zijn. 18u bij de bbq.
 
Dit ook al in ?PP voor 50 pers? gepost ;

?Had er gisteren ook 3 (op de Primo) maar die waren laat klaar. De eerste (bovenste rooster) pas na 14,5 uur en de andere twee een uur later. Ik had ze niet ingepakt in aluminiumfolie, dat zou ik wel doen als ik jou was mochten ze voor vanavond zijn. Ik heb ze vanavond  ;)pas nodig, dus het was niet erg dat ze er zo lang over gedaan hebben.?

Niet ge?njecteerd en niet ingepakt. Ik had gisteren alle tijd en injecteren zag ik ook even niet zitten omdat ik er dus drie ging bereiden. Vorige resultaat was top dus dat wilde ik wel weer dunnetjes over doen. Het was een lange dag maar daar was het resultaat ook naar! Boterzachte PP, kon ze gewoon prakken  :D Aluminium folie is trouwens wel binnen, volgende keer echt inpakken en wat uurtjes eraf snoepen

5b99064a37d3dfce1bc807128274d837.jpg
f986ffc0cbfaa6b7610d53f6b95edb25.jpg
2f9009e83a9051584b709fafd19fe18b.jpg
612792cdc3e0fd02f1079c40a6d7cbdd.jpg
8c33a27fdabda3e07fa47a5736e15f95.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Van zo'n plaatjes krijgt een mens toch honger hoor.
 
Lekker hoor mischien ga ik het ook eens zonder inpakken proberen en gefeliciteerd met je sticker  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan