BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork op de offset

 
 
 

Bart1978

Pitmaster
Berichten
750
Alvast even een post aanmaken voor mijn pulled pork op de offset dit weekend. Ik heb sinds twee weken een Biloxi smoker van Tepro. Inmiddels al enkele malen gebruikt voor speklapjes, moink balls en een heerlijk beenhammetje, maar nu tijd voor het echte werk.
Op mijn gas barbecue heb ik al vele malen pulled pork gemaakt, maar dankzij mijn smoker kan ik nu echt aan het werk.
Toch wel iets anders dan het gas aanzetten en weer gaan slapen....

Afgelopen week heb ik alvast 2 stuks procureur besteld van 2.5 kilo. Deze liggen nu in de vriezer. Woensdag ga ik ze verhuizen naar de koelkast om te ontdooien. Vrijdag avond injecteren en in de rub zetten. Uiteraard volg ik daarbij weer het recept van Noskos.

Aangezien ik nog niet veel ervaring heb opgedaan met de smoker ben ik van plan om zaterdag ochtend om 02:00 de wekker te zetten en rustig het vuur aan te steken. Liever te vroeg klaar dan dat mijn visite niet te eten krijgt! Ik zal vanaf vrijdag de nodige foto's toevoegen aan mijn eerste echte pulled pork avontuur.
cf032cca36270dc7357430945a481997.jpg
496adeee072f3d8444688c9f53a72f0b.jpg
4ee6119e6647527b3cac6507846169f3.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Recept van Noskos is een goed idee.
We zien uit naar de foto's, veel succes van 't weekend.;)
 
Omdat ik niet kan proeven deze keer  ga ik deze maar even volgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Leuk speelgoed, veel plezier! ;)
 
De eerste update,
twee stuks procureur in de koelbox gelegd gisteren middag.
Vanmorgen heel vroeg even bekeken, maar beide nog diep gevroren.
vanavond na het werk nog eens kijken en indien nodig de koelbox maar even open zetten.
Morgen avond injecteren en in de rub zetten.
 
Bart1978 zei:
De eerste update,
twee stuks procureur in de koelbox gelegd gisteren middag.
Vanmorgen heel vroeg even bekeken, maar beide nog diep gevroren.
vanavond na het werk nog eens kijken en indien nodig de koelbox maar even open zetten.
Morgen avond injecteren en in de rub zetten.

As je grote stukken vlees of vis snel wilt ontdooien kan dat vrij snel in een emmer koud water, als het ontdooit is kan je het weer in de koeling plaatsen.
 
Hans, bedankt voor de tip. ik ga straks na het werk eens kijken of het vlees al wat zacht is geworden, anders gaan ze morgen in een emmer water. ik ben van plan om morgen avond de injecteren en te rubben, dus de spekkies hebben nog even de tijd om op te warmen. ik had al verwacht dat dit even zou duren, vandaag dat ik ze gisteren alvast in de koelbox had gelegd.
 
Mooi de tijd voor de rub om goed in te trekken.
We duimen voor wat beter weer van 't weekend, het giet hier op dit ogenblik.
Nou ja wat nu valt , valt Zaterdag of Zondag niet zullen we maar zeggen.
Veel succes met het echte werk. ;)
 
Inmiddels zijn de knorries ontdooit. Als de kids op bed liggen injecteren en in de rub zetten. Van de rub heb ik een redelijke voorraad, maar dat is altijd sneller op dan je denkt!
Inmiddels staat ook de injectie voor te verwarmen om het zout en de honing op te lossen. Wel eerst af laten koelen zodat het vlees niet gaart door de hete vloeistof.
aeec61fee0460fe311996d67abbff0b3.jpg
cf0086cb95b069189c65d7993b115420.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Nummer 1 is ge?njecteerd en in de rub gezet. Bij mijn vorige pp heb ik het woord rub letterlijk genomen, deze keer na een boel filmpjes uit de US of A besloten om de rub er op te strooien en aan te kloppen. Morgen voor ze op de Q gaan nog even na strooien
7fec95d4bbd6b3d20a570440a5334f3c.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Als die niet lekker wordt. :D
 
Tijd voor een paar uurtjes slaap. Om 2 uur de wekken en dan kan het feest beginnen
b21dfd8796d70b09fe6672201bb07cf1.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Da's echt wat je een vroegertje noemt :D!
 
Voor een goede pulled pork moeten offers gebracht worden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Zoals beloofd: om 2 uur de wekker. In het donker (een beetje bang dat er straks politie voor mijn deur staat vanwege inbrekers) de vuurkamer van de Q leeg geveegd, kolen op het rooster en de starter aangezet.
Inmiddels ligt het eerste hout er op en is het wachten tot de temperatuur goed is.
2ee1680544c8c726a2860f356c41ed92.jpg
4d34c480685bf8b26062259ad1aa5bca.jpg
440c07fd9c594c5b2cb4699ee3e86b67.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
En daar liggen de dames dan. Schouder aan schouder. Oh nee nek aan nek natuurlijk.
Klaar voor de marathon.
0bb41665416ff4cbbd89cb13fd431fd7.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan