BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork: ook ik wil graag een big

Een keer je bbq aansteken voor indirect, dan bakpapier of een rond blik op je rooster leggen met bloem er op, je ziet dat heel snel waar de hotspots zitten, daar kleurt je bloem het snelst.
 
noskos zei:
Een keer je bbq aansteken voor indirect, dan bakpapier of een rond blik op je rooster leggen met bloem er op, je ziet dat heel snel waar de hotspots zitten, daar kleurt je bloem het snelst.
Dank voor de tip
 
ziet er al lekker uit, dat wordt smullen over een paar uurtjes.
 
Inmiddels zijn we 13 uur onderweg, midden in de zone:

Vleestemperatuur 76 graden
BBQtemperatuur 107 graden
 
Goed bezig, dat gaat een lekkere PP worden. ;)
 
Na 15 uur
Vleestemperatuur 80 graden
BBQtemperatuur 107 graden

589f3c68-8307-bcbd.jpg
 
Ik vind het heerlijk hoor al die foto's maar ik zou de egg lekker dicht laten.

Looking is not cooking.
 
Het is niet zo zeer looking hoor :) ik maak foto's op het moment dat ik appelsap spray.

Na 16 uur
Vleestemperatuur 81 graden
BBQtemperatuur 105 graden
 
Na 17 uur
Vleestemperatuur 84 graden
BBQtemperatuur 115 graden

Het eind komt in zicht. Het huis zit vol bezoek, dus ik denk dat volgende updates vanavond pas komen...
 
je bent er bijna, jullie gaan vanavond gewoon een ontzettend lekker broodje pp eten.
Geniet ervan, het is het wachten waard geweest  :)
 
Je kent het wel, dan zit je huis vol visite, biertje er bij, broodjes PP en als je dan laat in bed ligt denk je ineens: 'o ja, ik moest mijn topic nog updaten'. Dat was dus gisteren. Vandaag op het werk wilde het ook niet echt ;) en vanavond weer andere verplichtingen. Maar hee, nu is daar dan toch de lang verwachte update net voor ik ga maffen!

Laat ik eerst zeggen dat ik weer vele mensen smakelijk heb zien eten. Mensen die vooraf zeiden dat ze niet zo van het vlees waren, die heb ik terug zien lopen voor een tweede of derde broodje. Een groter compliment kun je als kok niet hebben, toch?

Het duurde uiteindelijk 18 uur en 15 minuten voordat het vlees 88 graden was. Een mooie sessie, mijn langste tot nu toe. Tevens de eerste op de BGE. Deze blijft absoluut stabieler dan mijn WSM, al is het net zo dat je met gerust hart een halve dag weg kunt. Zo af en toe een check blijft nodig. Ik had trouwens het idee dat het vlees sappiger was dan op de WSM. Dat kan natuurlijk aan het stuk gelegen hebben of inbeelding zijn, maar gezien de slechts geringe luchtstroom die nodig is om de BGE op temperatuur te houden, is het theoretisch natuurlijk mogelijk dat er minder vocht verdampt.

Tenslotte de foto's. Deze twee heb ik nog snel met mijn telefoon geschoten. Ik had iemand anders wat foto's laten maken, maar dat zijn alleen maar foto's met etende mensen erop. Aangezien ik persoonlijk altijd voorzichtig probeer te zijn met het koppelen van mijn echte identiteit aan usernames, vind ik het ook ongepast om ongevraagd vrienden en familie met foto op het net te gooien. Jullie moeten het dus met onderstaande plaatjes doen :)

589f3c68-77bb-6887.jpg


589f3c68-77c9-6e1e.jpg
 
Dat broodje ziet er heerlijk uit! Krijg meteen zijn om Pulled Pork te maken :D Knorretje terecht verdient, gefeliciteerd ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan