BasBQ
Beef en Steak

Pulled chicken voor de loaded nachos (en nog wat lekkere dingen)

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
200
Gisteren begonnen met de pulled chicken voor de loaded nachos van vandaag.
En meteen voor gisterenavond een Philly cheese steak en een hamburger op de Q gemaakt.

Het recept voor de pulled chicken komt van Nasqbbq (link onderaan). Gestart met de kippendijen in de rub te zetten. Hiervoor heb ik een mix van twee No Rubbish rubs gemaakt; Pink Devil en Naked Gunpowder. Sowieso erg fan van deze mixen en deze mix was een tip die ik op IG tegenkwam. En nee… heb geen aandelen. 😜

Voor de Philly’s (link ook onderaan) de paprika en ui gesneden, de oesterzwammen gescheurd en de bavette steak in een marinade van Worcestershiresaus met tijm en oregano gezet.


IMG_5350.jpeg


Ondertussen werd heel lief de Q voor mij aangestoken. Zodra die op ong 150 graden was, begonnen met de groenten te grillen.
Daarna bij ong 180 graden de hamburger en de bavette erop en broodjes ernaast om ze even een kleurtje en krokant laagje te geven.

Zodra beide een mooie kerntemperatuur hadden de broodjes gaan samenstellen en de kaas laten smelten zodat we snel konden smullen.

IMG_5365.jpeg


De luchttoevoer terug gebracht en de kippendijen eerst op het rooster een kleurtje gegeven. Toen de broodjes op waren, in een gietijzeren pan eerst de uien aangezet, daarna de bouillon, tomatenpuree en bbq-saus van Noskos erbij gedaan. Kippendijen erin en op een lagere temperatuur zeker 1,5 uur laten pruttelen tot de kip uit elkaar viel. De bbq af laten koelen met de pan er nog in; resultaat mooie pulled chicken en lékker! (Moest hem met mijn leven bewaken om voor vandaag over te houden!)

IMG_5366.jpeg


Vandaag loaded nachos dus; afwisselende lagen nachos, kaas, tomaatjes, bosuitjes en natuurlijk pulled chicken.
Zeker voor herhaling vatbaar en zelfs nog een lekker bakje kip over 😋. Lekker met rijst later deze week.

IMG_5376.jpeg



 
Laatst bewerkt:
Ziet er allemaal lekker uit.

Meestal ben ik zelf het meest schuldig van snoepen van stukjes vlees, t is zo lekker ook

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
 
Lekker Sabine, mooie plaatjes!

Pulled Chicken, heerlijk met venkel!
 
Die ligt lekker vol en het ziet er heerlijk uit allemaal.
 
Heerlijk om te zien Sabine hoe je los gaat op je Bbq met allemaal lekkere dingen 👍🏻😋
 
Heerlijk om te zien Sabine hoe je los gaat op je Bbq met allemaal lekkere dingen 👍🏻😋
Dank je! Ik vind het ook zó leuk! Heerlijk buiten kokkerellen…
Lang getwijfeld of ik wel zo’n te dure bbq aan zou schaffen maar ben er zo blij mee!
 
Dank je! Ik vind het ook zó leuk! Heerlijk buiten kokkerellen…
Lang getwijfeld of ik wel zo’n te dure bbq aan zou schaffen maar ben er zo blij mee!
Zeker weten! Er gaat niks boven lekker kokkerellen in de buitenlucht Sabine. En wat is duur ? als je er zoveel plezier voor terug krijg en blije gezichten ziet als je het eten op het tafel serveert 😀
 
Dank je! Ik vind het ook zó leuk! Heerlijk buiten kokkerellen…
Lang getwijfeld of ik wel zo’n te dure bbq aan zou schaffen maar ben er zo blij mee!
Als mensen een andere auto kopen geven ze ook makkelijk 2.000 euro meer uit dan begroot als ze de auto echt mooi vinden of er weinig op de teller staat.

Een auto schrijft veel sneller af dan een kamado.
 
Sabine, het ziet er weer zeer smakelijk uit.
 
Ik kwam zoals gewoonlijk weer eens in tijdnood en ik pakte mis op tomatenpuree.. uh hoe dan ik heb normaliter tientallen blikjes dus nu maar tomatenfrito gepakt en daar 200ml van in gedaan maar dat was teveel 🤣
Dat in combinatie met 920 gram kippendij ipv 1kg had ik echt wel teveel vocht toegevoegd. ( gewoon recept aangehouden )
Volgende keer toch nog eerder beginnen 😆 staar mij toch tevaak blind op de tijden die bij een recept staan.
Desalniettemin pan leeg!
Als ik er rijst bij zou eten zou ik het wel weer zo doen dan is die "natte kruidenjuice" juist heel wenselijk.
Kon hem nog niet echt lekker goed plukke maar de pan was echt goed heet en er zaten 4 hongerige kinderen en 2 vrouwe aan de eettafel te wachten.
Langer wachten was geen optie.
Dan maar iets minder geplukt.

Thanks voor het onder de aandacht brengen 😄


20240322_171325.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan