Janno
Tondelzoeker
Aan alle foto's en beschrijvingen te zien zijn de ketel/deksel exact hetzelfde als de oorspronkelijke WSC Grill. Sterker nog, Weber maakte al jaren een WSC Grill zonder het kastje voor de gasontsteking... deze was exclusief voor de Australische markt. Want ozzies zeggen altijd: a gas grill? I already got one, in my kitchen!Ik zag dat de 'oude' serie Summit Charcoal wordt vervangen in nederland door de serie Summit Kamado ook met en zonder tafel zeg maar.
Eeen stuk goedkoper idd maar kwalitatief denk ik een stuk minder naar wat ik gezien heb allemaal
Op de officiële weber site wordt helaas de 'oude' serie ook niet meer weer gegeven???
Ik had de Summit al heel lang op mijn verlanglijstje en heb vandaag de oude Summit Char Grilling Center maar besteld.
Zodra het oude onderstel van de WSC Grill wordt toegepast op de deze nieuwe versie van hun "kamado", is het m.i. een prachtig geprijsd alternatief voor alle keramische concullega's. Ik gebruik de gasaansteker vrijwel nooit op mijn WSC Grill. Meestal gewoon een starter of mijn Looftlighter. Voor mij blijft het de perfecte BBQ: goede isolatie, retestabiel in zowel uitvoering als temperatuur, fors oppervlak, koelt snel terug als dat nodig is, makkelijke asverwijdering, compleet geleverd en relatief mobiel. Als dat dalijk allemaal leverbaar is voor iets van 1000-1100 euro... hoop ik dat meer mensen gaan genieten van dit kunststukje van Weber.
Ps. De te vroege (onvoldoende geteste) release is spijtig en lijkt inderdaad bij Weber wat chronisch te worden. Alhoewel, het lijkt meer marktconform: Cyberpunk 2077 anyone?
Groet van een tevreden WSC Grill bezitter.