BasBQ
Beef en Steak

Pork Kebab spiezen tandoor style

 
 
 

Grimlord

Gemarineerd
Berichten
1.431
Vandaag stonden er spiezen op het menu van varkensspiering gebraad. De nieuwste aankoop, de Letzq Tandoorset, moest getest worden.

Gisterochtend het vlees al versneden en vermengd met arachideolie en een kebab kruidenmix. Deze vervolgens vacuüm getrokken en ongeveer 24u laten intrekken in de koelkast.

e40fa15bdea8b7aa93df9dc31119d52b.jpg

5e76c919a2fc355a9c6fa13422cb04bf.jpg


Vandaag een rode paprika en een ui versneden en dan kon het maken van de spiezen beginnen.

dd4fbffce0e6b07f4b2156745ebb037b.jpg


De Q werd aangestoken en opgestookt tot rond de 150⁰
De restjes van de paprika en de ui werden fijn gehakt en samen met wat quorn, passata en wat kruiden verwerkt tot een vulling voor puntpaprika.

Wanneer de Q op 150⁰ zat, werd het tijd om de topvent te verwijderen en de tandoor ring te plaatsen en de spiezen te plaatsen.
1ed405ba32cf6f721aa5ac5391dfda09.jpg


Voor de zekerheid en het gemak in een stukje vlees een probe geplaatst om de garing kunnen op te volgen.
Bij een kerntemperatuur van 68⁰ werden de spiezen van de Q gehaald. Ze waren mooi egaal gegaard.

e208b557d102c7b988cc88548a3b0d19.jpg


Met wat rijst, de gevulde puntpaprika, een beetje chipotlesaus en de heerlijke spies, hadden we weer een fantastische maaltijd.

603244edc280dd51c043c772888af4d8.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
die spiezen zien er fantastisch uit!
wat een leuke gadget ook om zo op de kamado te kunnen bereiden (y)
 
Mooi gerechtje. Ik vind het een top gadget. Volgens mij is die ook helemaal niet duur.
 
Mooi gerechtje. Ik vind het een top gadget. Volgens mij is die ook helemaal niet duur.
6 mooie lange stevige spiezen, een aankoop die hier vaak zal gebruikt worden.
Was voor ik begon wat sceptisch ivm de garing, maar ze zijn mooi egaal gegaard.
En het gebruikte vlees was ook een koopje, €4 voor een kg procureur.
 
Oh gaaf, die Tandoor-set, leuk speelgoed!
 
Heel leuk speelgoed, ook leuk voor saté.
 
Smakelijke spiesjes! Leuke gadget ook inderdaad! (y) 🔥
 
Leuke variatie vklr het garenvan (shaslick) spiezen.
Mooi garing. Lek,er bordje opgemaakt.
 
Wat een grappig ding zeg. Is die ook te gebruiken als je iets anders op het rooster hebt liggen? Uiteraard wel iets wat qua temperatuur overeen komt.....,
 
Wat een grappig ding zeg. Is die ook te gebruiken als je iets anders op het rooster hebt liggen? Uiteraard wel iets wat qua temperatuur overeen komt.....,
Heb de set nog maar pas. Om deze te gebruiken geen deflector en/of rooster. De spiesen hangen dus rechtstreeks boven de kolen.
Temperatuur op de dome thermometer zit best tussen de 180⁰-200⁰.
 
Schitterend. Dat ziet er geweldig uit
 
Leuke accessoires heb je daar. Spiesen zien er goed uit. Dat moet smullen geweest zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan