Vandaag heb ik poor mans burned ends gemaakt. Waarom heet dit poor mans, omdat het nu niet van de brisket gemaakt wordt. De meesten recepten gebruiken Chuck Roast.
Ik had in de vriezer nog 3 sukadelapjes liggen dus deze moesten er maar eens aan geloven.
Tijd: +/- 5h
Temp 115-120c
------------------------------------------------------------------------
Het proces:
Sukadelappen in blokjes gesneden en voorzien van rub.
Vervolgens deze op een rekje gelegd, dit maakt het transporteren een stuk makkelijker.
Ik gebruik vandaag de WSM 47 cm en stel de temp in tussen de 115 - 120 graden. Als rook hout gebruik ik een combo van Kersen en Appel.
Na 2 uur in de rook zat de rub mooi vast en hadden ze een mooie kleur.
Het was tijd om ze in een aluminiumbakje te doen.
Nu is het tijd om ze lekker te garen/sudderen het is niet voor niets suddervlees.
runderbouillon, boter, suiker bbq saus. Ik heb de BBQ snel zelf gemaakt met een standaard recept.
Hierna inpakken in alufolie en weer 2 uur op 115 - 120 graden.
Ik had iets te veel runderbouillon gebruikt daardoor was de "saus" iet te weinig ingekookt.
Maar dit heb ik later zelf even snel gedaan.
Het vlees was super.
Toch nog even terug op de WSM om de saus lekker sticky te maken aan het vlees:
Met als eind resultaat:
Al met al een makkelijk recept en goed te doen in 5 uurtjes.
Ik had in de vriezer nog 3 sukadelapjes liggen dus deze moesten er maar eens aan geloven.
Tijd: +/- 5h
Temp 115-120c
------------------------------------------------------------------------
Het proces:
Sukadelappen in blokjes gesneden en voorzien van rub.
Vervolgens deze op een rekje gelegd, dit maakt het transporteren een stuk makkelijker.
Ik gebruik vandaag de WSM 47 cm en stel de temp in tussen de 115 - 120 graden. Als rook hout gebruik ik een combo van Kersen en Appel.
Na 2 uur in de rook zat de rub mooi vast en hadden ze een mooie kleur.
Het was tijd om ze in een aluminiumbakje te doen.
Nu is het tijd om ze lekker te garen/sudderen het is niet voor niets suddervlees.
runderbouillon, boter, suiker bbq saus. Ik heb de BBQ snel zelf gemaakt met een standaard recept.
Hierna inpakken in alufolie en weer 2 uur op 115 - 120 graden.
Ik had iets te veel runderbouillon gebruikt daardoor was de "saus" iet te weinig ingekookt.
Maar dit heb ik later zelf even snel gedaan.
Het vlees was super.
Toch nog even terug op de WSM om de saus lekker sticky te maken aan het vlees:
Met als eind resultaat:
Al met al een makkelijk recept en goed te doen in 5 uurtjes.
Laatst bewerkt: