BasBQ
Beef en Steak

Pizzatime

Ridgeheart

Tondelzoeker
Berichten
4
Voor zondag stond er weer eens pizza uit de Uuni op het programma. Donderdag poolish gemaakt, 20 uurtjes laten rusten, en na die 20 uur met de poolish het deeg gemaakt. Vervolgens in bulk het deeg in 45 uur in de koelkast laten rijpen en rijzen. Zondagmiddag het deeg uit de koelkast gehaald, 7 bolletjes deeg gemaakt van 240 gram per bol en op kamertemperatuur laten komen. Eind van de middag was het dan zover, de Uuni (op gas) op temperatuur laten komen, ingredienten klaarzetten en bakken maar.

Het resultaat:
IMG_2265.JPG


IMG_2267.JPG

IMG_2268.JPG
IMG_2270.JPG
IMG_2264.JPG
 
Dat ziet er uit als een heerlijke pizza. Binnenkort ook maar weer eens een poging wagen… 👨‍🍳
 
Damn dat zijn behoorlijke rijstijden! Maar het resultaat mag er wezen. Soft & crunchy :love:
 
Pizza's zien er heel goed uit
 
Heerlijk! Ben zelf ook de laatste tijd flink aan het oefenen en de poolish staat op de to do.
Proef je het verschil?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Heerlijk! Ben zelf ook de laatste tijd flink aan het oefenen en de poolish staat op de to do.
Proef je het verschil?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Poolish is een blijvertje, ik maak geen deeg meer zonder poolish. Qua structuur is het veel luchtiger, mooie luchtbellen in het deeg. Ik proef zeker het verschil, ik heb een tijdje geleden pizza's gebakken met deeg zonder en deeg met poolish. Met poolish is het deeg echt rijker qua smaak.
 
Die zien er zeer netjes uit!
 
Poolish is een blijvertje, ik maak geen deeg meer zonder poolish. Qua structuur is het veel luchtiger, mooie luchtbellen in het deeg. Ik proef zeker het verschil, ik heb een tijdje geleden pizza's gebakken met deeg zonder en deeg met poolish. Met poolish is het deeg echt rijker qua smaak.
Mooi om te horen! We gaan het proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan