BasBQ
Beef en Steak

Pizza steen Weber Master Touch

Ik heb een Pizza steen voor mijn Weber Master Touch cadeau gekregen. Daar ben ik erg blij mee, alleen vraag ik me af wat ik met de maat moet doen.

Het middendeel in mijn BBQ wat ik kan verwijderen voor accessoires is 30 cm breed. De steen is 36cm en past dus niet in het middenstuk. Ik kan hem nog wel ruilen, maar wat is wijsheid.

Mijn vraag is dus of een grotere steen geen problemen oplevert. Die zou volgens mij zonder problemen op het gehele rooster moet kunnen. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

De maat op zich staat me wel aan. Daar kun je in ieder geval een betere maat pizza op bakken. :)
 
Gewoon lekker bovenop het rooster leggen, zal voor het resultaat niets uitmaken ;)
 
 
 

Imker

Kooltjesharker
Berichten
133
Ik weet niet of het nog up-to-date is maar ik heb de steen op het rooster gelegd, wel heb ik de onderkant ingepakt met 2 lagen aluminiumfolie... waarom? Ik had het ergens gelezen voor betere warmte overdracht... Maar goed het werkte wel bij mij. Kwamen mooie pizza's vanaf, of het aluminiumfolie echt nodig was kan ik niet met zekerheid zeggen.
 
Aluminiumfolie is niet nodig voor een pizza steen.
 
Ik ga de volgende keer het zonder de folie doen, kijken of het net zo goed, dan wel niet beter gaat
 

Heb je deze houder niet ?
Deze is speciaal voor dat GBS-rooster
 
Steen van de LIDL (8 euro) werkt ook hoor, gewoon op je rooster gooien inderdaad.
 
Zachtjes gooien dan graag BigCheese! :)
 
Zoals je ziet “gewoon op het rooster leggen”. De steen is gelukkig groter dan de uitsparing van het GBS systeem. Je zou het rooster dat er in het GBS systeem ligt wel uit kunnen halen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan