BasBQ
Beef en Steak

Pizza al tartufo

 
 
 

Lennart_Diegast

Stoker
Berichten
469
Beste mensen van het goede leven,

Aangezien de maand april langzaam weer richting het einde gaat, werd het maar eens tijd om aan mijn eigen onderwerp van de fotowedstrijd mee te doen.
Hier worden met enige regelmaat pizza's gemaakt (het was alweer een tijdje geleden), omdat bijna iedereen het heerlijk vindt en je aardig wat kanten op kan qua toppings.

Vandaag besloten om voor onze all time favorite te gaan: Pizza al tartufo.

Uiteraard beginnen met het deeg.
Ik heb deze niet zelf gemaakt aangezien ik weinig tijd had.
De deegbollen gister in de koelkast laten ontdooien en vervolgens vandaag op kamertemperstuur laten komen.

20240421_140320.jpg


De ingrediënten die ik heb gebruikt, zijn in onderstaande afbeelding te zien.

20240421_140300.jpg


Vervolgens starten met de bodem
CHA_0235-min.JPG



CHA_0237-min.JPG


Daarna de saus en mozzarella

CHA_0238-min.JPG


CHA_0240-min.JPG


De pizzasteen was zo langzamerhand warm genoeg (280 graden) dus hoppa.. in de Joe met die schijf!

CHA_0241-min.JPG


CHA_0242-min.JPG


20240421_182324.jpg


Toen de pizza eenmaal klaar was, snel naar binnen gehaald, want het ging voor de verandering weer eens regenen/ hagelen (HELEMAAL KLAAR MET DAT KUT WEER).
De pizza afgemaakt met prosciutto crudo, rucola, vlokken Parmezaanse kaas en natuurlijk witte truffel olie.

20240421_182728.jpg


20240421_183128-min.jpg


20240421_182908.jpg


Mamma mia! Deze pizza is niet voor niets onze favoriet. Ze waren erg goed gelukt.
Volgende keer wel weer zelf deeg maken, want dat is toch nog lekkerder.

Fijn weekend nog allemaal 🍕🍷
 
Dat ziet er uit als een lekkere combinatie! Die ga ik volgende keer eens proberen 😁 Waar heb je de kant en klare deeg bollen gekocht? Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar ben wel benieuwd hoe die zijn
 
Dat ziet er uit als een lekkere combinatie! Die ga ik volgende keer eens proberen 😁 Waar heb je de kant en klare deeg bollen gekocht? Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar ben wel benieuwd hoe die zijn
Zeker een aanrader!
Deze heb ik bij de sligro gekocht. Ik zag ze ook bij bbquality voorbij komen.
 
Mooie pizza.
Inderdaad, die bollen van de Sligro ga ik ook in huis halen.

Voor wat het weer betreft....😒🤬...met je eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan