BasBQ
Beef en Steak

Philly Cheese Steak

Precies de goede verhouding tussen vlees, kaas en groente. Man naar mijn hart👍
 
Oei, dat ziet er lekker uit zeg
 
Komt goed denk ik. Morgen gaat het gebeuren. Wel met longhaas. Heb de voorraad bavette verkeerd ingeschat :)
 
Haha. Mooi man. Kan met alle soorten beef. Je moet het toch klein snijden op het eind.
 
Ik had eerst een roux gemaakt. 50/50 boter en bloem. En daar de geraspte kaas al roerend in smelten. Tot je een mooie kaassaus hebt. Ik ga voortaan alleen nog maar oude kaas gebruiken. Dat geeft veel meer smaak. Maar je kan zelf iedere kaassoort gebruiken die je blieft.
Uuh ik neem aan dat je een bechamelsaus gemaakt hebt en niet alleen roux?
 
Uuh ik neem aan dat je een bechamelsaus gemaakt hebt en niet alleen roux?

Ja idd. Was weer even geleden. Anders krijg je geen mooie saus. Roux maken en dan melk toe voegen. Daarna pas de kaas. Internet staat vol met diverse receptjes.
 
Dat klinkt goed inderdaad. Als je er van houdt zou ik voor een blauwe kaas saus gaan. Echt ontzettend lekker bij rundvlees!

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
 
Het vlees op de q geen foto van, heerlijk maal. Iets te veel voor 4 personen na wat moinks, wings, grillworst en chips
ce70b2265706d9a05e447c4431201813.jpg
9d109637752db01186be8c6bcfc135ac.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Mooie, smakelijke, reportage weer.
Vlees altijd een gevecht hier. De andere partij heeft liever een “schoenzool” en dat vind ik niet kunnen wan goed 🥩
 
Ik heb ook een vraag, was je niet tevreden over het GBS rooster? Ik gebruik sinds een paar weken ook een Weber met GBS rooster, en ben er wel tevreden mee. Wat stond je tegen aan het rooster??

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk
 
Lekkere plaatjes Kraai#5. Ziet er geslaagd uit. En ja, het vult zeker

Bart1978 het GBS rooster heeft 2 stukjes die op klappen. En een ring in het midden. Allemaal puntjes waar vet, marinade en aanslag zicht nesten. En dat is een kriem om schoon te maken. Vandaar dat ik nu dit rooster heb. Enige nadeel dat ik nu even het rooster op moet tillen om eventueel rookhout toe te voegen.
 
Lekkere plaatjes Kraai#5. Ziet er geslaagd uit. En ja, het vult zeker

Bart1978 het GBS rooster heeft 2 stukjes die op klappen. En een ring in het midden. Allemaal puntjes waar vet, marinade en aanslag zicht nesten. En dat is een kriem om schoon te maken. Vandaar dat ik nu dit rooster heb. Enige nadeel dat ik nu even het rooster op moet tillen om eventueel rookhout toe te voegen.
Bedankt voor je antwoord, heb het rooster nog niet grondig hoeven reinigen. Aangezien ik hem enkele malen per week gebruik is borstelen en goed opstoken voldoende. Ik zal er achter komen over een paar weken als het te gek wordt met de vervuiling.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan