BasBQ
Beef en Steak

Pastrami (van Jet) doorlopend verslag

 

vuurman

Tondelzoeker
Berichten
21
Een beetje van Jet en een beeetje van mij!

Vandaag staat de flat 12 dagen in de pekel en gaat het eruit.
Het staat nu onder de kraan af te spoelen, vannacht in een bakje water, morgen met kruiden vacumeren en maandag roken.

Ik blijf hier updates posten.

stap-1.jpg
 
Dit zijn de betere topics 😁 Altijd leuk om zo’n langdurig project te volgen.
 
Dat zijn de betere projecten!

Maar 12 dagen ?

Wat is de reden dat je de Flat zo vroeg uit de Brine haalt ?

Ik zelf heb op moment ook een Flat in de Brine liggen volgens recept van Jet.

Maar laat de Flat minimaal 3 weken in de Brine liggen zodat alles door dringt tot in de kern van het vlees.

Ik heb dat recept van Jet nu 2 x gemaakt en 2x laten ontzouten. Deze keer ga ik hem niet ontzouten ( zie draadje van Sander72 https://www.bbqgenootschap.nl/threads/pastrami-we-zijn-onderweg.20056/ ) Dat heeft me er toe aangezet om het eens te proberen om de Pastarami deze keer niet te ontzouten. En het recept van de 1000 eilanden dressing van Dominiqie is jummie bij broodje Pastarami, die vind je ook in dat draadje.

Succes ! En laat dat verrukkelijke stukje Pastarami je goed smaken ! Want het is een feestje voor je smaakpapillen 👊🏻
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst naar Charcuterie, zoals de titels van de forum onderdelen H&F en L&S duidelijk aangeven is een foto van het gerecht op de BBQ verplicht.
L&S staat niet voor langlopende draadjes.
Die berichten kun je plaatsen in oa. De rookkamer of charcuterie
 
Dat zijn de betere projecten!

Maar 12 dagen ?

Wat is de reden dat je de Flat zo vroeg uit de Brine haalt ?

Ik zelf heb op moment ook een Flat in de Brine liggen volgens recept van Jet.

Maar laat de Flat minimaal 3 weken in de Brine liggen zodat alles door dringt tot in de kern van het vlees.

Ik heb dat recept van Jet nu 2 x gemaakt en 2x laten ontzouten. Deze keer ga ik hem niet ontzouten ( zie draadje van Sander72 https://www.bbqgenootschap.nl/threads/pastrami-we-zijn-onderweg.20056/ ) Dat heeft me er toe aangezet om het eens te proberen om de Pastarami deze keer niet te ontzouten. En het recept van de 1000 eilanden dressing van Dominiqie is jummie bij broodje Pastarami, die vind je ook in dat draadje.

Succes ! En laat dat verrukkelijke stukje Pastarami je goed smaken ! Want het is een feestje voor je smaakpapillen 👊🏻
Heeft in mijn geval vooral met planning te maken, hoop dat het er niet minder lekker om zal worden.
 
Mooi project. Ik doe tegenwoordig het zout exact afwegen en dan met kruiden gelijk voor 14 dagen of langer vacumeren. Voordeel is dat je dan niet hoeft te ontzouten en bacteriën minder kans krijgen omdat het toch al vacuüm is.

Beetje van @Jet , beetje van @Stijn
🤣🤣
 
Mooi project. Ik doe tegenwoordig het zout exact afwegen en dan met kruiden gelijk voor 14 dagen of langer vacumeren. Voordeel is dat je dan niet hoeft te ontzouten en bacteriën minder kans krijgen omdat het toch al vacuüm is.

Beetje van @Jet , beetje van @Stijn
🤣🤣
Dat moet ik de volgende keer ook eens doen Stijn. Ik heb de pastrami tot nu toe alleen maar in een bak laten pekelen volgens recept van Jet.
Ik heb dit nog nooit eerder in de vacuüm gedaan en dan laten pekelen.
Thnxs voor de tip !
 
Dat moet ik de volgende keer ook eens doen Stijn. Ik heb de pastrami tot nu toe alleen maar in een bak laten pekelen volgens recept van Jet.
Ik heb dit nog nooit eerder in de vacuüm gedaan en dan laten pekelen.
Thnxs voor de tip !
hier ook vacuum gepekeld. Heb je ook niet zo'n bak in je koelkast staan.
 
hier ook vacuum gepekeld. Heb je ook niet zo'n bak in je koelkast staan.
Dat is een leuk draadje Rick! Deze ga ik onthouden voor de eerste volgende keer dat ik weer Pastarami ga maken😀 ik heb op moment een “ bak “ in de koeling staan met een lekker stukje flat die volgende week woensdag na 3 weken pekelen op de bbq gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan