BasBQ
Beef en Steak

Pannenkoeken op de kamado joe

 
 

Fokkie

Vuurmaker
Berichten
52
Dit wilde ik toch is proberen pannenkoeken bakken op de Kamado Joe

Lukte aardig en waren lekkerder als gewoon op het fornuis

IMG_0041.jpeg


IMG_0040.jpeg
 
Pannenkoeken zijn altijd lekker, heb er hier 3 die ik er voor wakker kan maken.

Ik denk dat het “lekkere” komt doordat je ze in een skillet hebt gebakken, een steak gebakken op gietijzer heeft ook een lekkerdere korst dan in een pan met anti aanbak laag.

Je zou voor de sport eigenlijk eens een skillet en gewone pan langs elkaar op het gasfornuis moeten proberen.
 
Ziet er goed uit. De oudste is gek op pannenkoeken ook maar eens proberen als ik een skillet heb.

Wat was er lekkerder aan? De smaak door de kolen of de textuur/luchtigheid door de warme lucht?
ze worden wat knapperig van en luchtiger. Moet je zeker proberen is de moeite waard
Had eerst de kamado op 200 graden maar op den duur toch maar wat hoger gegaan 260 als de skillets goed warm zijn gaat het echt heel goed
 
lekker bezig! En nu een gietijzeren poffertjespan er naast 😜
 
Pannenkoeken zijn altijd lekker, heb er hier 3 die ik er voor wakker kan maken.

Ik denk dat het “lekkere” komt doordat je ze in een skillet hebt gebakken, een steak gebakken op gietijzer heeft ook een lekkerdere korst dan in een pan met anti aanbak laag.

Je zou voor de sport eigenlijk eens een skillet en gewone pan langs elkaar op het gasfornuis moeten proberen.
Ik gebruik mijn gietijzer skillet ook binnen op inductie.
Altijd een mooie smakelijke korst.
Zelfs een omelet lijkt dan beter.
Ik leg wel altijd een stuk bakpapier op het glas van het vuur op krassen te voorkomen.
 
Mooi gedaan, gietijzer is trouwens the way to go voor pannenkoeken.

De traditionele Bretoense pannenkoeken, zowel de hartige met boekweitbloem als de zoete met tarwemeel, worden ALTIJD op een gietijzeren plaat "billig" gebakken.
Vroeger op de kachel tegenwoordig op gas of elektrisch.
31wN1auWJXL._AC_SX522_.jpg


Deeg op de hete plaat en dan met een houten spatel uitstrijken.

Die gietijzeren plaat wordt trouwens net zoals wij onze DO's behandelen ingebrand bij het eerste gebruik.
Verleden week hoorde ik van iemand dat zijn grootmoeder na de laatste pannenkoek nog altijd eens extra met de boter over de plaat ging voor ze werd afgezet.
 
Mooi gedaan, gietijzer is trouwens the way to go voor pannenkoeken.

De traditionele Bretoense pannenkoeken, zowel de hartige met boekweitbloem als de zoete met tarwemeel, worden ALTIJD op een gietijzeren plaat "billig" gebakken.
Vroeger op de kachel tegenwoordig op gas of elektrisch.
31wN1auWJXL._AC_SX522_.jpg


Deeg op de hete plaat en dan met een houten spatel uitstrijken.

Die gietijzeren plaat wordt trouwens net zoals wij onze DO's behandelen ingebrand bij het eerste gebruik.
Verleden week hoorde ik van iemand dat zijn grootmoeder na de laatste pannenkoek nog altijd eens extra met de boter over de plaat ging voor ze werd afgezet.
Ik heb nu ook de pannetjes effe laten staan zijn gelijk opnieuw in gebrand
 
Ziet er lekker uit ,doe je dan ook het deksel even dicht zeker ? nooit aan gedacht joh.
 
Terug
Bovenaan Onderaan