BasBQ
Beef en Steak

Opheffing BBQ Team - South West BBQ Dreams

 
 
 
 

Mac

Gerijpt
Berichten
3.494
Ondanks dat ik, van de leden van ons BBQ team "South West BBQ Dreams" eigenlijk de enige was die op dit forum actief ben, (en met heel veel plezier) zagen we tijdens de wedstrijden natuurlijk barbecue vrienden van alle fora, en alle andere wedstrijd teams.

Langs deze weg willen ik ook hier op ons forum mededelen dat wij in goed overleg hebben besloten om ons team te ontbinden.  :(
De reden hiervan is dat wij het allemaal steeds drukker hebben, en dat wij elkaar buiten de wedstrijden om niet zagen, terwijl dit wel 1 van onze doelstelling was.
Wat begon als ontspanning is later steeds meer op een verplichting gaan lijken wat wij allen niet als ideaal ervaarden.

Ondanks dat wij eind vorig jaar hadden besloten om maar aan 3 wedstrijden mee te doen dit jaar (en er tegenwoordig steeds meer (KCBS) wedstrijden georganiseerd worden), kregen wij het niet voor elkaar om er met z'n vieren genoeg tijd en energie in te stoppen om deze 3 wedstrijden te doen zoals wij dat wilden.

Er hebben zich ook geen ruzies o.i.d. voorgedaan en kunnen elkaar dus ook gewoon blijven benaderen op forum treffens waar wij elkaar opzoeken om deze evenementen samen door te brengen.

Helaas betekend dit ook dat we niet meer naar de Ruhrpott zullen komen.(dat betreur ik persoonlijk, daar dit een ongelooflijk indrukwekkend evenement zal worden met 80 (herstel) 79 BBQ teams, en ik graag het seizoen netjes af had willen maken)

Al met al jammer dat we deze beslissing hebben moeten nemen, maar als de doelstellingen niet gehaald kunnen worden moet je een keuze maken.

Ik blijf iedereen natuurlijk wel op dit mooie forum met van alles lastig vallen h?  :D

Mac
 
Jammer Marcel.... Ga je in de toekomst wel weer deelnemen aan wedstrijden, of is het helemaal over?
 
Jammer Marcel. Maar het zal best wat tijd kosten om een competitie team op te starten, met alles wat erbij komt qua oefenen.
Ik zit er ook wel eens aan te denken, maar ja....tijd....
 
Begrijpelijk, als het een verplichting gaat worden kan de lol er snel afgaan.
Dan kan je beter de frustratie voor zijn er mee stoppen.
Ook al is dat niet de beslissing die je wilt nemen.
 
Dat is idd spijtig om te lezen. Lijkt me hartstikke leuk om met een team deel te nemen aan wedstrijden.
 
Das jammer, het valt niet mee om een team te vormen. Ik wilde er ook graag nog iemand bij in ons Team, maar dat lukt toch niet 123 om samen de tijd en energie te vinden.  Dus nu maar gewoon zoals we zijn....

Lichtpuntje voor ons : 2 teams (Britsh Bulldag heeft ook afgezegd) minder op Ruhrpot,  worden we in ieder geval niet meer 80ste :blush:
 
Het deelnemen aan wedstrijden is ook ontzettend leuk, echter zit ik zo in elkaar, dat als ik iets doe, dat ik mij daar dan voor wil inzetten, om dit goed te doen. (los van het uiteindelijke resultaat).
Het doel was om met elkaar lol te hebben, en om geen laatste te worden.
Maar er moet ook geoefend worden, en het liefst gezamenlijk, zodat je je kan verbeteren, en elkaar kan bekritiseren (we zijn immers een team, en niet 4 individualisten)
Dit jaar hebben we geen enkele x gezamenlijk kunnen oefenen, sterker nog om 1 afspraak te maken om alleen al bij elkaar te komen om te overleggen lukte al niet.

En voor mij persoonlijk (los van de bbq dip (lees Mojo ff zoek) die ik had), moet ik aan het begin van het jaar voor mijn werk 17 weekenden opgeven die ik vrij wil zijn (incl vakanties en daar gaan nog een 2 a 3 tal weekenden vanaf die de baas mag bepalen), en voor de overige weekenden bestaat de kans dat ik zou moeten werken.
En dan is 3 ? 4 weekenden per jaar best veel.

Als je tijd er voor hebt, dan kan het ontzettend leuk, en gezellig zijn, dat is absoluut waar.

Het is niet geworden wat ik er van gehoopt had.
Wie weet in de toekomst misschien een keertje aan een losse wedstrijd deelnemen (sluit ik niet uit), echter het nadeel daarvan is, dat je dan los van je BBQ materiaal (wat ik natuurlijk wel heb), ook weer een tent en tafel e.d. moet hebben. (en het ook mee moet kunnen nemen)

Mac
 
Klinkt allemaal erg begrijpelijk Mac. Wellicht dat het nog een keer gaat komen, maar zo te lezen doen jullie er goed aan om te stoppen. Soms is het gewoon niet anders. :(
 
Vervelend om te lezen maatje. :(
Als je in de toekomst zelf aan een wedstrijd wilt deelnemen wil ik wel in jou schaduw komen staan om wat hand- en spandiensten te verrichten voor je. Kun jij je concentreren op die mooie gerechten.

Groeten,
Erik
 
Zonde :(
 
jammer Marcel, maar soms lopen dingen nu eenmaal zo
 
Jammer, het was een sterk team. Ik snap het goed want wedstrijden kosten de nodige tijd, dus t kan best lastig zijn. Als de fun er af gaat is dit de beste oplossing....
 
Heel jammer Marcel, maar ik begrijp het wel. Zeker voor het teamgevoel is het bij elkaar komen en overleggen erg belangrijk. Anders sta je toch een beetje in je eentje te klootviolen, en omdat smaken verschillen is het fijn om feedback te krijgen voor je gaat inleveren ipv pas op een wedstrijd omdat je dan weer met zijn allen bij elkaar bent. En daarbij, het is ook gewoon gezellig om samen bezig te zijn, maar dan moet dat wel kunnen. Als dat dan ook niet lukt, tja.....
Moeilijke beslissing, maar ook moedig, want het is toch jammer en de wedstrijden zijn zo gezellig.
Wie weet in de toekomst. Misschien loop je iemand tegen het lijf die dezelfde idee?n heeft en waarmee je het wel kunt verwezelijken, dat kun je niet uitsluiten natuurlijk.
Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan