BasBQ
Beef en Steak

Oklahoma Smoker zelfbouw aanhanger

leuk project geweest, je krijgt vanzelf het gevoel in je vingers na een aantal sessies, temperatuur is altijd lastig in dit soort smokers
 
Indrukwekkend !

Groeten,

Steve
 
Och och zo'n varkentje ziet er na bereiden altijd zo smakelijk uit maar ik kan me niet over het begin van zo'n sessie heenzetten..... Misschien nog maar vaker dit soort topics bekijken...
 
16 kg en een kg of 3 vulling. Ook is deze nog gespoten met pekel en marinade. Bij elkaar wel meer dan 20 kg.
 
beafcce3f98aa9d770c3492ab95eb7a3.jpg
b5ac62c326731b9141284bf028be2613.jpg



Hier krijg ik honger van..

Weet er nog iemand een spitmotor 220v die 20kg aankan? Liefst zonder terugdraaibeveiliging
 
zo de vakantie zit er weer aan te komen dus er mag weer geklust worden! Eindelijk een spitmotor op 220v gekocht. Krachtstroom is maar op beperkte locaties aanwezig. toch wel lastig.

http://www.oklahomabbq.nl/oklahoma/accessoires/draaispit.htm  50-80 kg ?75

Plan is om hem de verhuur in te doen. Ook maar even een verlichtingsbalk gekocht voor vervoer over de weg.
https://www.aanhangerstore.nl/detail/441316/-verlichtingsbalk-mistlamp-led.htm

Het is de bedoeling dat hij zometeen voor  ?50 per weekend weggaat.

Na de upgrades zal ik weer wat fotos posten.





 
Wauw gaaf project! Ziet er goed uit. 50 euro per dag is zeker niet veel. Heb andere gevonden die 150 vragen.

Wellicht is het handig om een vet afvoer toe te voegen, scheelt weer schoonmaken  ;)
 















Vandaag een stevige mount gemaakt voor het steunwiel. De blikken versie die er op zat verboog bij het stevig aandraaien en het wiel kwam scheef te staan als deze weerstand kreeg op de grond. Gelijk ook alle delen van de trekhaak koppeling losgehaald, gepolijst en de veerhendel ingevet.

Op de foto is te zien dat er een tweede schoorsteen op is gekomen, bovenop de vuurbox. Er zit een laag platen onder het grilrooster. De warme lucht gaat hier onderdoor en komt bovenlangs terug naar deze nieuwe pijp. Hierdoor gebruik je de warme lucht dus twee keer. Dit is begin van de herfst al aangepast maar hier had ik nog geen fotos van geplaatst. Hieronder een dikke vette paint tekening ter verduidelijking.







 
Terug
Bovenaan Onderaan