BasBQ
Beef en Steak

Oesters op de kamado

 

Schumi_wk

Kooltjesharker
Berichten
115
Volgende week familie op bezoek en om een keer mijn gedacht niet te doen heb ik gevraagd wat ze graag zouden eten.
Na een korte overleg periode kwamen ze uit op oesters. Geen gegratineerde maar oesters die je gesloten op de kamado moet plaatsen en ze dan laten "openklikken" door de hitte.
Dus de zoektocht begon en de zoektocht is moeilijker dan gedacht. Wat ik wel gevonden heb is iets op deze website. Dit is op een open Q en deze heb ik niet meer.

Daarom mijn vraag of er hier iemand ervaring meer heeft of een link kan plaatsen.
 
Tja,...nog nooit gedaan.
 
Ook nog nooit zo gedaan, je zou idd de q open kunnen laten staan maar volgens mij maakt dat op zo’n korte tijd niet veel uit.

Het recept ziet er verder wel gemakkelijk uit en die citroenmayonaise lijkt me er erg lekker bij.
 
De meerwaarde van bereiding op een barbecue is rook. Dat gaat bij die temperatuur en die korte tijd juist erg goed met een gesloten kamado. Gewoon proberen. De stap van omdraaien (die ik so wie so een beetje onzinnig vind) kun je dan ook overslaan. De hitte komt al rondom. Gaat vast lekker worden!

Interessante keuze wel. Dus jij nodigt mensen uit voor een etentje van de barbecue en dan komen zij met oesters? Best apart. Rockefeller heb ik wel eens gedaan. Zalig. Mosselen ook. Maar oesters zo, dat niet.

Veel succes!
 
Nice, ik neem aan dat je familie zelf met het idee kwam ze op de bbq te bereiden of is dat jouw input?
Ik zou willen dat mijn familie met dit soort suggesties kwam. 😋
 
Schoonbroer heeft sedert een kleine maand een kamado (Yakiniku) en ik denk dat hij zich een keer heeft ingeschreven voor een cursus in Deinze. Als ik het niet verkeerd voor heb, hebben ze dat daar klaar gemaakt.
Ik ben al iets langer eigenaar van een kamado en daarom vroeg hij aan mij om dat een keer te bereiden.

Voor oesters ben ik altijd te vinden, dus maandagavond gaan ze erop. In het slechtste geval lukt het niet en ga ik nog een pakketje rauwe oesters opendoen en deze zo dan binnenslurpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan