BasBQ
Beef en Steak

nieuwe bbq aanschaffen

sjonny1989

Tondelzoeker
Berichten
20
Na een aantal jaren op de bbq van de welkoop of gamma geen idee meer maar na een nieuwe tuin hoort daar een mooi bbq meubel bij en deze cadeau gekregen.
Maar nu naar een aantal jaren tevreden gebruik te hebben gemaakt van mijn kettle weber begint het toch aardig te kriebelen om weer een nieuwe aanwinst te gaan kopen.
Heel lang ben ik al erg enthousiast over een braai erg mooi ding maar ook erg prijzig veel in het buitenland aan het werk dus kort om zonde van het geld als die maar 2 maandjes gebruikt kan worden per jaar dus nee niet gekocht en een beetje afstand van gedaan.
Nu nieuwe baan meer thuis dus jahoor het bbq beestje is weer op volle toeren aan het zoeken naar een mooie volgende nou kreeg ik een linkje van de masterbuild gravity bbq en eigenlijks vind ik het wel een erg mooi ding en zover ik in de afgelopen week zoeen beetje kan vinden is dit in NL zoeen beetje de enige verkrijgbare BBQ op deze manier (gecontroleerde temperatuur).
Nou heb ik hier wat berichten gevonden van mensen die zoeen bbq hebben nou is toch ook de vraag hij is nu al enige tijd in NL en ook in gebruik bij mensen en de vraag is hoe bevalt die na een langere tijd in bezit lees slijtage mankementen of minpunten.
Zelf lijkt het mij een mooie bbq alleen vind het elektronische gedeelte een beetje karig ook als ik op de recensie afga komt dit vaak naar voren.
Zijn we dan ook nog andere bbq die dit hebben kolen en gecontroleerde temperatuur natuurlijk zijn er de pallet smokers maar ik ben hier nog niet helemaal weg van.

graag hoor ik van jullie met ideeën of recensies om misschien wel een compleet andere kijk.

IMG-20221206-WA0003.jpg
 
wil je gewoon iets nieuws of zoek je iets voor bv low en slow of gewoon een alleskunner .

als je naast je weber. toch iets wilt hebben met een controller zou je misschien ook een WSM met de nieuwe inkbird controller kunnen overwegen.
 
Zelf ben ik er nog niet voor de volle 100% over uit of het er 1 bij moet worden of 1 nieuwe.
Ik wil wel het liefst een alleskunner en de dingen die ik over deze masterbuilt gravity lees vind ik toch wel erg nice om eerlijk te zijn.
Aangezien je met deze low en slow en grillen en ook smoken kan is het toch naar mijn idee een mooie alleskunner die ook nog eens op kolen werkt ipv pallets.
Als ik even kijk naar een wsm met een inkbird ja dan zou ik ook voor de gravity 800 kunnen gaan dan heb ik 1 nieuwe ipv 2 iets met de vrouw en haar ruimte in tuin ideeën haha
 
Met de Masterbuilt gravity smokers zijn ook wel wat problemen geweest.
Kwalitatief liet het wel eens te wensen over. En hoe mooi het principe ook mag wezen, als hij aan de bovenkant niet goed sluit of gesloten is dan heb je een joekel van een firestarter met alle gevaren van dien.
 
Als ik even kijk naar een wsm met een inkbird ja dan zou ik ook voor de gravity 800 kunnen gaan dan heb ik 1 nieuwe ipv 2 iets met de vrouw en haar ruimte in tuin ideeën haha
klopt maar dan heb je naast je weber wel een sterke low en slow machine er staan er best wel wat op MP voor een fractie van de prijs. maar als je het digitale gedeelte even weg laat uit jou verhaal zou ik denken een alles kunner denk dan ook eens aan een kamado die gravity 800 kost 899. daar kan je ook een kamado voor kopen .

bv de
masterbuild classic
monolith classic 1
kamado Joe classic 1
grill guru

deze zijn zo een beetje in de prijsklasse van die gravity 800 en zijn hele goede alles kunners.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb aardig wat info om over na te denken en laat nou net volgende week een vakantie op 3 minuten van fonteyn zitten ik ben daar eerder geweest dus ik denk dat ik daar alle bbq die nu voorbij zijn gekomen is even grondig ga bekijken.
Het is toch dat een bbq even voelen beker is dan via een plaatje een keuze te maken op allen het uiterlijk en recensie.

Dank alvast
 
ik moest denken aan deze frankenstein van KJ, de Kamado Joe Connected:
 
Terug
Bovenaan Onderaan