BasBQ
Beef en Steak

Nieuw op dit forum

Nick Heeren

Tondelzoeker
Berichten
1
Hallo iedereen ,

Ik ben al een tijdje lekker aan het koken op mijn simpele Weber, hier heb ik al veel verschillende gerechten op bereid. Mijn grootste favoriet is nogsteeds de brisket, duurd even maar de beloning is het meer dan waard.
Sinds een paar weken heb ik er daarom ook nog een offset smoker bij gekocht om de "echte" Texas style brisket te gaan maken, echter is het bereiden op een offset smoker een grotere uitdaging dan ik had verwacht dus hier ben ik momenteel nog mee aan het experimenteren. Dus mocht iemand hier ervaring hebben met de offset smoker zou ik graag in contact komen, tot die tijd kook ik nog lekker verder op mijn Weber.

Gr Nick Heeren
 
Welkom Nick!
 
Welkom Nick
Helaas geen ervaring met een offset smoker. Gaat leuk zijn eens je het onder de knie hebt denk ik
 
Welkom Nick
 
Welkom Nick
 
Welkom Nick.
Temperatuur regeling in offset smoker is niet makkelijk.
Ik doe meestal eerst een laag houtskool die ik in een starter aansteekt. Dan bijvullen met hout dat zeer droog is. Kleine stukken gebruiken geeft minder temperatuur variaties.
Uw hout voor verwarmen op firebox helpt veel tegen vuile rook.
 
Welkom Nick.

Ik steek de smoker de laatste tijd steeds vaker aan door gewoon een vuurtje te stoken met aanmaakhout. Dat is wel wat bewerkelijker dan houtskool als basis, maar werkt ook prima.

Belangrijkste is om als je een goede basis hebt regelmatig kleinere stukken hout toe te voegen en de temperatuur goed ij de gaten te houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan