BasBQ
Beef en Steak

Mojo pork cubanos

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
206
Een recept uit een folder die in bij een bestelling kreeg… klom meteen erg lekker, de film staat nog op het lijstje 😉
(Link recept onderaan)

Gisteren de marinade voor de procureur gemaakt, een mooie groene substantie was het resultaat.

IMG_7076.jpeg


Het vlees in twee delen gesneden; 1/3 om de cubanos te maken en 2/3 om door te laten garen voor pulled pork.
In twee zakken met de marinade gemarineerd en een nachtje in laten trekken.

IMG_7077.jpeg


Vanmorgen de Bastard aangestoken en de stukken er samen opgelegd.

IMG_7078.jpeg


Tot 70 graden kerntemperatuur mochten ze samen optrekken. Toen mocht het stuk voor de broodjes eraf. Even laten rusten onder een stukje folie en ondertussen kon ik gaan bouwen. (Dit even in de keuken omdat de rest van de procureur door moest garen op de Q)

IMG_7079.jpeg


Broodjes doorgesneden en even grillen op de bakplaat. Mooie plakken gesneden van de ham en deze samen met de achterham kort gebakken in de skillet.

IMG_7080.jpeg


Samenstellen; brood, Mojo pork, ham, kaas en augurkjes op de ene kant, wat mosterd op de andere kant en wat boter aan de buitenkant.

IMG_7081.jpeg


Bakken in de skillet met een velletje bakpapier en een zware pan erop. Na 3 minuten de andere kant en daarna aanvallen!
Dat smaakt prima!

(Kleine note to self; de volgende keer iets meer zout in de marinade)

IMG_7082.jpeg


Ondertussen ligt de rest van de procureur nu nog ingepakt te garen zodat ik daar een lekkere pulled pork van kan maken.

IMG_7097.jpeg


Tja en omdat we toch moesten wachten tot minstens 90 graden (wat uiteindelijk 94 graden werd) meteen ook maar de film gekeken 🤣
Kleine spoiler; het broodje was beter 😜

Daarna nog de pork gepulled en dan is het weer klaar voor vandaag.

IMG_7098.jpeg


 
Laatst bewerkt:
Oe, dat lijkt me een erg lekker broodje.

Hoe was de smaak van de marinade?
Kan me zo voorstellen dat als je vooraf plakken snijd van de procureur en ze per stuk marineert je meer smaak krijgt.
 
Oe, dat lijkt me een erg lekker broodje.

Hoe was de smaak van de marinade?
Kan me zo voorstellen dat als je vooraf plakken snijd van de procureur en ze per stuk marineert je meer smaak krijgt.
Smaak was wel goed aanwezig misschien ook doordat ik hem met de marinade vacuüm getrokken heb en verschillende keer ingesmeerd tijdens het grillen.
Het is best een redelijk stevige smaak dus ik kan me ook voorstellen dat als plakken maakt het misschien te wordt?! 🤔
Je moet dan iig wel uitkijken dat het vlees niet te droog wordt lijkt me, zo aan een stuk blijft het wel mooi sappig…
 
Terug
Bovenaan Onderaan