C
Chompie
Gast
Een tijdje terug kwam ik dit projectje tegen op het wereldwijde web:
http://bbqbros.net/how-to-build-a-mini-weber-smokey-mountain/
Ik had nog een Smokey Joe in de schuur staan die eigenlijk alleen mee op vakantie gaat om op de camping diens te doen. Dus ik dacht: daar kan ik dus nog wat mee !
Gezocht of ik de benodigde pan ook in NL kon vinden, maar dat schoot niet op dus toch maar besteld op Amazon: de Vasconia 32 qt steamer.
Enkele weken later werd die bezorgd, en wat denk je ? Past precies. :
De pan blijkt van een Spaans merk te zijn, dus ik vraag me af of ik hem toch niet dichter bij huis had kunnen halen, maar goed het begin is er.
Vandaag weer tijd gehad om wat extra onderdelen te halen bij het tuincentrum:
- terra cotta schaal (31 cm.)
- extra weber rooster (37cm)
- wat bouten en moeren werk
Ik heb ergens gelezen dat de boutjes waarop de terracotta schaal ligt wat door kunnen zakken vanwege het lichte materiaal van de pan.
Daarom heb ik een andere constructie bedacht. 4 boutjes door de bodem die als pootjes voor de schaal kunnen dienen. Dus begonnen met vier gaten in de bodem:
De rest van de bodem wordt geperforeerd met een gaten zaag, daarover later meer
http://bbqbros.net/how-to-build-a-mini-weber-smokey-mountain/
Ik had nog een Smokey Joe in de schuur staan die eigenlijk alleen mee op vakantie gaat om op de camping diens te doen. Dus ik dacht: daar kan ik dus nog wat mee !
Gezocht of ik de benodigde pan ook in NL kon vinden, maar dat schoot niet op dus toch maar besteld op Amazon: de Vasconia 32 qt steamer.
Enkele weken later werd die bezorgd, en wat denk je ? Past precies. :
De pan blijkt van een Spaans merk te zijn, dus ik vraag me af of ik hem toch niet dichter bij huis had kunnen halen, maar goed het begin is er.
Vandaag weer tijd gehad om wat extra onderdelen te halen bij het tuincentrum:
- terra cotta schaal (31 cm.)
- extra weber rooster (37cm)
- wat bouten en moeren werk
Ik heb ergens gelezen dat de boutjes waarop de terracotta schaal ligt wat door kunnen zakken vanwege het lichte materiaal van de pan.
Daarom heb ik een andere constructie bedacht. 4 boutjes door de bodem die als pootjes voor de schaal kunnen dienen. Dus begonnen met vier gaten in de bodem:
De rest van de bodem wordt geperforeerd met een gaten zaag, daarover later meer