Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Mooi pakketje zo, maar waarvoor gebruik je fosfaat @SandyMan ?

Nu heb ik BBQ's genoeg :P en ben ik ook met Dutch Ovens bezig veel. Heb nu onlangs deze mooie aanwinst erbij gekocht.. Ik weet dat er lichtere versies zijn van andere merken maar deze was voor mij lekker hoog en superstevig. Gaat voor mij mee op vakantie en ook voor de demo's, workshops ect. gaat deze lekker mee. Ideaal voor de Joystove ook om op te zetten.
pmfe90$01-petromax-pmfe90-01.jpg
petromax-fe90-dutch-oven-table-petromax-dutch-oven-5.jpg

Mooi pakketje zo, maar waarvoor gebruik je fosfaat @SandyMan ?

ik quote;
Fosfaat is een geweldig hulpje voor sappigheid, binding en snijbaarheid. Fosfaat beïnvloedt de waterbinding van vlees op verschillende niveaus. Hierdoor dragen ze bij aan de structuur en textuur.

Dank voor de uitleg @SandyMan.
Zo leer je hier steeds weer iets bij.

Nu heb ik BBQ's genoeg :p en ben ik ook met Dutch Ovens bezig veel. Heb nu onlangs deze mooie aanwinst erbij gekocht.. Ik weet dat er lichtere versies zijn van andere merken maar deze was voor mij lekker hoog en superstevig. Gaat voor mij mee op vakantie en ook voor de demo's, workshops ect. gaat deze lekker mee. Ideaal voor de Joystove ook om op te zetten.
Bekijk bijlage 26522Bekijk bijlage 26523
Mooi! Feli met de aankoop!
Die zou ik hier ook nog wel ooit willen :)

@boyke ten broeke gefeliciteerd met de aankoop, hopelijk maak je er veel mooie gerechten mee en op.

Na de tip van @Revers88 een bestelling gedaan bij van beekum. Even geleden bij mijn maat eens koffierub op vlees gehad en dat wilde ik vaker..

De rest is meer worst gerelateerd.. ;)
dextrose, fosfaat, nitrietzout en kunstdarmen voor grillworst.

Bekijk bijlage 26521
Laatste keer dat ik daar bestelde, vond ik geen koffierub, want wilde dat absoluut eens proberen. Ondertussen ergens anders gevonden, maar nog steeds niet geprobeerd

ff14d0bb0e55e0faca9735ce659c7ca6.jpg

04d5ba6913ca7cfafe598ac4dbef2d9d.jpg

Staat al wat jaartjes bij me favoriete maar hij is er nu echt. Ben erg benieuwd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je bent er vroeg bij! Daar ga je heel veel plezier van hebben en lekkers mee bereiden👌🏻

Vanochtend een fred stone voor de Bastard gekocht… voor de pizza’s en brood straks. Tot nu toe alleen met een dunne pizzasteen van weber gewerkt, wat resulteerde in een veel te hete steen na twee pizza’s. Vaak té knapperige randen en een sompig midden. Dat zou verleden tijd moeten zijn met een fredstone. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen….
938F1E9B-A37C-4A04-BFEE-E4A4B0196CC4.jpeg

Degenen die me op Instagram volgen hadden hem al langs zien komen, mijn laatste aanwinst is de KJ Classic 3. Hij staat al even in de tuin, maar ik moet hem nog steeds aansteken 🙈

classic3-1.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan