BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Dinsdag is hier dus de uitbeendag bij de plaatselijke slager.. Voor je ogen even een mooi stuk buikspek uitgesneden.
3,8 KG is het geworden. Niet een al te vet stuk,zit genoeg vlees aan.
En nu maar plannen maken... !

1z84r8.jpg
 
De beste review's die ik ken....zelf proberen, iedereen proeft weer wat anders :D
 
Ik heb er een aantal gereviewed op mijn blog.
 
noskos zei:
Ik heb er een aantal gereviewed op mijn blog.

Dank je Rene / Noskos. Uiteraard was ik al druk bezig ben jou suggestie Rene, dus dat bouwen we wel uit. En klopt Noskos, ik had ze al gevonden en deze review 'vertrouw' ik ook zeker.
Misschien moeten we een keer een sauce / rubs poll gaan opzetten voor het genootschap.
 
qyhyneza.jpg
hier de wegert net binnen
 
RedFox zei:
Het digitale weegschaaltje was er al een paar weken, gisteren kwam een ijkgewichtje (100 gr) binnen, die wilde ik voor EUR 3,20 franco huis ook niet lagen liggen.
Daarmee was het kalibreren van het weegschaaltje een fluitje van een cent.

Was het out-of-the-box goed of heb je de weegschaal gekalibreerd?
 
uipko zei:
RedFox zei:
Het digitale weegschaaltje was er al een paar weken, gisteren kwam een ijkgewichtje (100 gr) binnen, die wilde ik voor EUR 3,20 franco huis ook niet lagen liggen.
Daarmee was het kalibreren van het weegschaaltje een fluitje van een cent.

Was het out-of-the-box goed of heb je de weegschaal gekalibreerd?
Ik heb hem met het ijkgewichtje gekalibreerd, out-of-the-box gaf het schaaltje met het ijkgewichtje erop 100,2 g aan, na kalibratie 100,0.
Bij het 5g gewichtje was het zowel voor als na kalibratie ook 5,0 g op het display.
Ik moet toegeven dat ik dit meer voor de fun heb gedaan dan dat ik van 0,2 gram deviatie op 100g pijn in de buik had  :)
 
Zo das beter. (ff een keertje op Mona lisa klikken Eddy, en je foto linkje tussen de "["img]hier je linkje"["/img] plakken (aanhalingstekens weglaten)

be9a5c47-c296-438a-9773-9ec95a60a6b6_zps5217313c.jpg


Hij is mooi hoor Eddy

Mac
 
Ik heb met de ProQ nooit gewerkt, maar het lijkt me dat je de alufolie wel erg dicht onder je rooster hebt geplaatst en er langs de rand maar moeilijk warmte en rook om je vlees zal kunnen komen.
Mijn mening voor een betere?
 
het folie dekt de water bak af die standaard direct onder het eerste rooster zit(de 2e stacker heb ik er af gehaald), zodat er minder/geen verdamping plaatsvindt.
de temperatuur boven de folie is constant en precies wat hij  moet zijn, het werkt dus prima.
was voor mij ook een test, ik denk wel; dat ik het zo blijf doen.
Maar zoals altijd als er iemand betere idee?n of tips heeft hoor ik het graag.
 
OK, ik snap wat je bedoelt een ook dat je de 2e stacker eraf hebt. De foto vertekent ook enigszins, vandaar dat ik even navraag deed.
Bij mijn Weber WSM47 heb ik (zoals ook vele andere gebruikers) de lege waterpan in een paar lagen alu folie gewrapt, daarbij wel de holle vorm behouden en tussen de 1e en 2e laag 3 proppen alufolie ter grootte van een pingpongbal.
Ook zijn er pitmasters die in de waterpan een passende in alu folie gewikkelde aardewerkschaal van een tuincentrum plaatsen als buffer.
Zie daartoe ook de link naar het blog van Noskos: http://www.bbq-nl.com/2008/07/wsm-waterpan-aanpassing.html
Succes met de experimenten, uiteindelijk vindt je toch je eigen favoriete settings!  :)
 
Niet het eerste rookrek wat hier voorbij komt in dit draadje en zeker en vast ook niet het laatste  :)
Hier in ieder geval de jongste aanwinst sinds vandaag t.b.v. de WSM47.

rookrek2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan