BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste low en slow ribs

 

MansM

Tondelzoeker
Berichten
15
Gekozen voor het recept ribs met soo-wee saus uit webers grote bbq boek
Als eerste het membraan eraf:
9llgr7.jpg


Klaar voor de rub
2afa68o.jpg


BBQ warm en rub heeft kunnen inwerken
30cm5v8.jpg


Hickory klaar voor rook
b3sqo0.jpg


Klaar voor de start
30cc2vl.jpg


Rook:
x56ra.jpg


Ingredi?nten voor de saus (niet de mopsaus)
1jm3qg.jpg


Smullen maar
2rxw5fs.jpg


We zijn nog niet helemaal onder de indruk van de rub en saus. Volgende keer nieuwe ronde, nieuwe kansen. Vlees was lekker, vriendin vond de rook wat te overheersend.

 
Ribbels kun je blijven optimaliseren!


Ik voeg meestal 2 blokjes rookhout toe, maar geen bak vol :)
 
Ribbels zien er smakelijk uit! Je hebt idd wel een flinke bak hickory gebruikt zo te zien.  :D
 
Probeer eens kersen of appel hout: gaat prima samen met ribs en is een stuk milder.
Ikzelf ben helemaal gek op zelf ingekookte marinade, maar ik ga zeker een keer met een droge rub proberen.

Dit zal ook zeker niet je laatste ribs zijn neem ik aan?  :D
 
Zien er toch wel lekker uit!! en blijven experimenteren!!
 
Mooi en inderdaad een hele flinke bak hout! Gewoon minderen. Hickory werkt prima met ribs maar wel met mate ;)
 
uit eindelijk heb ik minder hout gebruikt dan dat er in het plaatje zichtbaar is. ongeveer 3 handen. Rest ligt op een rooster op de oven te drogen elke keer als de oven aangaat.

Inmiddels contact aan het zoeken met een fruitteler om te kijken of hij gedroogd kersen en/of appelhout heeft. Bij niet gedroogd mogelijk zelf een kratje op het balkon neerzetten elk jaar en na 2 jaar gaan gebruiken. Als iemand anders goede suggesties heeft om aan hout te komen hou ik mij natuurlijk aanbevolen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan