BasBQ
Beef en Steak

Mexicaanse burgers

Larslive

Tondelzoeker
Berichten
9
Vandaag burgers op het menu. Meestal maak ik een redelijk klassieke burger, maar vandaag een variant met wat andere kruiden en cheddar door de burger en guacamole erbij. Ook hadden we dit keer een brioche broodje.

Ingrediënten:
Burgers:
Rundergehakt, geraspte cheddar, rode ui, knoflook, mosterd, paprika poeder scherp en gerookt, komijnzaad, ei. Panneermeel

Guacamole:
Avocado, gepinceerde tomaat (alleen het vlees), rode ui, knoflook, limoen sap en rasp, rode peper, PeZo. Normaal nog wat koriander, maar was niet in huis.

Verder:
Brioche broodjes, kaas, spek, sla en nog wat zoete aardappel frietjes erbij uit de oven.

Eerst de guacamole maken
IMG_1794.jpeg
IMG_1796.jpeg
IMG_1798.jpeg

Daarna de burgers maken
IMG_1797.jpeg

Bbq aan, zoete aardappel frieten met falafel kruidenmix klaar maken voor de oven
IMG_1799.jpeg

Broodjes even kort grillen, burgers en spek op de BGE.
IMG_1800.jpeg

En dan bouwen maar. Broodje guacamole, sla, burger, kaas, spek, guacamole, broodje!
IMG_1802.jpeg


Het smaakte weer goed!
Ik vond de brioche bij deze burgers geen meerwaarde. Wellicht als er wat meer knapperige elementen zijn dat het broodje dan beter tot z'n recht komt.

Ohja.. Ik kwam dit ook nog tegen. Een stukje schors op de houtskool. Ik had het nog niet eerder gezien... Heeft waarschijnlijk iets sterkere smaak af tijdens het bbqen.
IMG_1795.jpeg


IMG_1803.jpeg
 
Lust ik ! Lekker (y) avocado en spek, altijd goed ook !😋
 
Vandaag burgers op het menu. Meestal maak ik een redelijk klassieke burger, maar vandaag een variant met wat andere kruiden en cheddar door de burger en guacamole erbij. Ook hadden we dit keer een brioche broodje.

Ingrediënten:
Burgers:
Rundergehakt, geraspte cheddar, rode ui, knoflook, mosterd, paprika poeder scherp en gerookt, komijnzaad, ei. Panneermeel

Guacamole:
Avocado, gepinceerde tomaat (alleen het vlees), rode ui, knoflook, limoen sap en rasp, rode peper, PeZo. Normaal nog wat koriander, maar was niet in huis.

Verder:
Brioche broodjes, kaas, spek, sla en nog wat zoete aardappel frietjes erbij uit de oven.

Eerst de guacamole maken
Bekijk bijlage 59018Bekijk bijlage 59019Bekijk bijlage 59020
Daarna de burgers maken
Bekijk bijlage 59021
Bbq aan, zoete aardappel frieten met falafel kruidenmix klaar maken voor de ovenBekijk bijlage 59022
Broodjes even kort grillen, burgers en spek op de BGE.
Bekijk bijlage 59023
En dan bouwen maar. Broodje guacamole, sla, burger, kaas, spek, guacamole, broodje!
Bekijk bijlage 59025

Het smaakte weer goed!
Ik vond de brioche bij deze burgers geen meerwaarde. Wellicht als er wat meer knapperige elementen zijn dat het broodje dan beter tot z'n recht komt.

Ohja.. Ik kwam dit ook nog tegen. Een stukje schors op de houtskool. Ik had het nog niet eerder gezien... Heeft waarschijnlijk iets sterkere smaak af tijdens het bbqen.
Bekijk bijlage 59026

Bekijk bijlage 59024
Lekker broodje zeg 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan