BasBQ
Beef en Steak

Meatloaf

 
 

henkman

Vuurmaker
Berichten
51
Vandaag kregen we eters, een goede reden om de bbq er weer eens bij te pakken na een door omstandigheden te lange inactiviteit. Ik had op de site van bbq experience center een recept gezien van een meatloaf die er heerlijk uitzag. Afgelopen week de benodigde rubs en saus in huis gehaald en vanmiddag aan de slag gegaan.. Eerst het rookplankje goed laten weken, ( dit was mijn eerste keer dat ik met een rookplankje ging werken) De bbq naar een temperatuur gebracht van 180 graden en het plankje met de meatloaf erop gezet. Mijn nieuwe bleutooth thermometer erin en vervolgens de keuken in voor de bijgerechten. Af en toe de temperatuur in de gaten houden op de telefoon en alles ging precies volgens schema. Na bijna 1,5 uur zat ik 10 graden onder de kerntemperatuur en kon ik gaan aflakken.. Niet veel later was de juiste bereikt en was het tijd om de gasten wat lekkers voor te schotelen.. Aangezien er niets over was kan ik werk concluderen dat het een succes was. Deze gaat zeker op het "dit ga ik vaker maken lijstje"
IMG_20230408_201747_288.jpg
IMG_20230408_201747_324.jpg
IMG_20230408_201747_347.jpg
IMG_20230408_201747_370.jpg


Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
Een meatloaf doet het altijd goed.
Vele varianten mogelijk.
 
Dat ziet er goed uit!
 
Ziet er heerlijk uit, heb ik eigenlijk nog nooit op de bbq gemaakt. Hm, toch maar op de lijst zetten.
 
Das een flinke bonk vlees!!

Lekker hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan